Torsdag - improviserad träning

Idag blev det rygg- och bicepsträning med brorsan. Tyvärr var ju latsdrags- och roddmaskinen på vårat gym trasig... Den enda rygggrejen som fanns... Men då fick dte bli lite improvision. Brorsan har sen tidigare tagit med borren till gymet och borrat hål så att man kan höja stånghållarna i bänkpressen så att man precis klarar av att göra chins. Haha, han är händig min bror! Fick i alla fall bli lite sånt... men jag är ju lite vek så va tvungen att ba fötterna i backen och hjälpa mig upp med... Inte direkt det ögonblicket jag känt mig starkast och smidigast i världen, snarare tyngst och klumpigast. Men det tog i alla fall hyfsat. Sen blev det lite skivstångsrodd och hantelrodd, och ingen av dem gick någe vidare... Biceps däremot gick jättebra. Jag fick väldigt bra kontakt. Körde en ny övning också som jag antagligen skulle ha börjat med för jag had einte tillräckligt med kraft kvar nu på slutet... Först några korta curls längst ner, sen några korta längst upp och sist några hela curls. Är riktigt pepp på träningen just nu faktiskt... synd att gymet inte är så bra bara... men det kan ju va bra också så får man improvisera lite... Resultatet av  gårdagen blev ju iaf bra... Grym träninsgvärk i rumpa och framsida lår! Hoppas även på bra resultat av dagens träning. =)

Imorse blev det även en promenad med vovven... Härligt! Annars har jag bara slappat hela dan. Såååå skönt att inte ha nånting att göra... eller jag var och tittade på mammas träning med hästen nu på kvällen. Träffade min gamla tränare så det var roligt. Nästa vecka ska jag rida en del också hade jag tänkt... Längtar! =)

Motion: Promenad 60 min
Styrketräning Rygg & Biceps: 6 x chins med hjälp, 3 x skivstångsrodd 26-30 kg, 2 x hantelrodd, 4 x skivstångscurl 20 kg, 3 x koncentrationscurl, 2 x olika curls

Kommentarer
Postat av: Anna

Vovvepromenader är inte alls dumma :D

2009-08-14 @ 11:27:51
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: Po

Vart tränar ni någonstans där man kan komma och borra hål i väggen...?

2009-08-14 @ 12:05:22
URL: http://www.mermuskler.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0