Morgonträning is the new thing?

Idag blev det ett morgonpass på gymet igen (jag klassar i alla fall halv 11 som morgon XD). Jag hade planerat ett rygg pass "och nånting mer"... Började med rodd för att variera mig lite och det gick jättebra. Kändes som att det tog bra också och jag höjde vikterna ett snäpp i de sista två seten. Sen fick jag lite hjälp av en snubbe också så jag körde T-bar rodd, fast emd väldigt lätta vikter. Fast trots de lätta vikterna sved det rejält. Tror inte jag kan lassa på så mycket mer utan att få ont i ryggen så det är lika bra att inte göra det! Vara proactive! =) Sen började jag på med chins, me nhade verkligen ingen lust att fortsätta med mera rygg så det fick bli axlar istället. Testade ett set med tyngre hantlar, men kände mig inte helt klar för det än så gick på snäppet lättare än vanligt istället. Sen körde jag även upprät rodd som jag inte kört på säkert 1,5 år... men det tog riktigt bra. Sen matade jag ur axlarna totalt på slutet. Kände mig helt slut efter passet och jag känner fortfarande att mina muskler är trötta. Bra resultat mao. Har sjuk träningsvärk i ben och rumpa dessutom!

Snubben som jag fick hjälp av tyckte att jag tränade bra, men behövde lite mer aggressivitet... Haha.. kanske kan stämma. Han skulle få mig att försöka stå och spänna ut mina vingar framför spegeln, men nått sånt lyckades jag då inte med! XD Sen trodde han även att jag och roomien var syskon, fastän vi inte alls är lik varandra... är iof många som har undrat samma sak... man blir väl lite skadad av att umgås så mycket! XD

Har varit i skolan 13-20 idag... Gruppmöte till 13-18 och sen direkt ner till skolpuben för lite nice AW med klasskompisar. Riktigt trevligt. Var faktiskt första gången jag var där trots att jag pluggat på skolan i 1,5 år... Var på tiden med andra ord! XD Men jag gick hem tidigt för jag är så himla trött och ska upp tidigt och göra en telefonintervju imorn. Igår blev det ingen promenad och inte idag heller. Nu ska jag mysa ner mig i soffan! =)

Motion: Styrketräning Rygg & Axlar: 4 x rodd 50-55 kg, 3 x T-bar rodd + 5 kg, 2 x maskinrodd 40 kg, 4 x hantelpress 15-13 kg, 4 x sidolyft med hantlar 7-8 kg, 3 x upprät rodd 30 kg, 3 x sidolyft i maskin i superset med 2 x axelpress 15 kg

Kommentarer
Postat av: sabina

vad glad jag blir när du säger så..

ny header med.. så snygg ju!

jag måste skärpa mig..

jag har ju blviit frisk nu.. så nu e det andra bullar ehhe

2009-12-10 @ 17:32:11
URL: http://losefat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0