Mitt kylskåp, frys och skafferi - utmaning

Jag har blivit utmanad av Sabina att fota min kyl, frys och skafferi. Nu har ju vi delade såna så jag tog bara kort på mina delar. Jag utmanar alla som känenr sig manade!!! Så här går det till:
Ta kort på kyl, frys och skafferi och lista sen vad som är bra och dåligt.


1. FRYSEN: Ekar tom för tillfället... Påfylls på onsdag! =)
Bra:Grytbitar av nöt, blandfärs, kycklingfiléer, bröd(lingongrova)
Mindre bra: tortillabröd.

2. KYLEN:
Bra: Kesella, fisksoppa, ägg, ruccola, tomater, champinjoner, rödlök,
Mindre bra: soltorkade tomater i olja, pesto, tacosås, margarin
Dåligt: Semla, mammas svartvinbärssylt, Pepsi Max, HP-sås

3. SKAFFERIET:
Bra:Fullkornsbulgur, fullkornspasta, bönor, kikärtor, knäckebröd, solroskärnor, linfrö, spagetti, grahamsmjöl, kruskakli, kryddor, krossade tomater, honung, fiberhavregryn
Mindre bra: Tacokryddor, ströbröd, balsamvinäger, vitvinsvinäger, vetemjöl
Dåligt: Vanillinsocker, digestivekex

Kommentarer
Postat av: sabina

är pepsi light dåligt? blir man "tjock av det"

2009-02-24 @ 09:20:21
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Lingongrova bra? herregud

2009-04-15 @ 09:58:47

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0