Bio, mat och finfint sällskap

Igår var dagen som jag började plugga igen. Hallelulja! Det behövdes. Vi har ju egentligen inte lov men det har ju varit några helgdagar nu så jag har faktiskt gett mig själv lov, som jag nämnde igår. Har varit så himla skönt. Men igår satte jag igång igen... Det är hemtenta, grupparbete, tentaplugg och helvetesgrejen att göra... Det är tur att vi just nu har -28 grader ute så man inte har nån större lust att göra nått annat. Eller ja, soffan, en filt och en film vore ju inte helt fel iof... men nej, nått sånt blir det inte, inte just u i alla fall...

Igår va hela familjen in till Östersund och såg på bio... Vi va som ena riktiga pensionärer och gick på matiné... redan kl 4 började filmen. Australia såg vi och jag tycker den va jättebra men de andra delade inte min entusiasm till fullo. Sen stannade jag kvar och käkade middag och umgicks med en fd granne som också va uppe över jul och nyår... Vi satt kvar tills stället stängde... Åt gott och hade hur mycket som helst att prata om. Sååå kul att träffa folk så där och bara sitta i en evighet och prata... Funderade på att ta mig några glas vin och stanna kvar, men åkte hem istället ochd et var kanske bra det. I övermorn åker jag hem igen.. Söderöver... I vanliga fall brukar jag alltid längta efter att åka hem, men nu vill jag faktiskt va kvar här... är så fint med all snö, mysigt....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ångesten kröp sig på nu när du skrev att du börjat plugga... ;) En annan borde göra det, tenta om lite mer än en vecka bara!

2009-01-04 @ 19:27:45
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: sabina

östersund e jättemysigt..

mysigt bad med..

2009-01-04 @ 23:59:32
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0