Jag vill vara smal, fit, vältränad nu på stört...

Jag vill vara smal, fit, vältränad nu på stört... eller jag är rätt vältränad, men jag vill att det ska synas också ju. NU!!! på en gång... och för alltid. Det är ju skandal att jag ska vara ett sånt obotligt godismonster! att det ska vara så svårt att låta bli... Fast jag vet ju att om jag bara härdar ut i några veckor så kommer jag in i att bara äta en/två ggr i veckan och då funkar det. Nu vill jag helst ha hela tiden, jämt! Man blir galen av sötsuget ju!

Gud vad irriterad jag blev dessutom när jag tittade i mina papper från förra våren och insåg att jag ligger ungefär en månad efter i min viktnedgång. I mitten av februari vägde jag samma som jag gör nu i mitten av mars. Inte alls bra ju! eller ja, inte för att jag har nån direkt tidsgräns, men det är alltid kul att se lite smalare ut när dte blir varmare ute ju. Fast helst skulle jag ju vilja att det hela skedde nu på en gång... Men har man varit dum så får man väl stå sitt kast... nu kommer det dröja ett tag ju. Lite trist är det att jag raderade hela min blogg förut så har inga inlägg innan april förra våren kvar... Hade varit roligt att länka och jämföra bilder m.m. men jag har i alla fall papperna så jag har mått, vikt och datum att jämföra med. Nu är det bara att köra hela vägen in i mål, och sen hålla sig där! Jag mår ju faktiskt bättre när jag äter bra (kanske inte så chockerande) för jag blir piggare och gladare så det finns ju inga nackdelar... Måste bara komma in id et hela först!

Av mina 2 veckor på diet har jag gått ner 0,6 kg. Inte alls mycket och inte alls konstigt eftersom jag inte direkt har följt den. Förra veckan blev det ju godis onsdag, fredag, lördag och söndag, och mycket godis varje dag. Allt eller inget är lite min filosofi... Inget godis alls eller extrema mängder.Men jag ska, som jag sagt så många ggr förut, försöka skärpa mig!

Kommentarer
Postat av: Emil

0,6kg är visst bra jobbat!

Men sen, du som tjej, strunta i vågen under de första månaderna på diet. Är så många parametrar som spelar in i eran vikt så strunta i den. Kolla spegeln och mät dig istället!

Bara ett gott råd på vägen!

2009-03-18 @ 18:12:23
URL: http://body4future.wordpress.com
Postat av: emilia

Det är ju bättre än ingenting!

Jag tycker också att det är så himla segt när man itne ser resultat!

2009-03-18 @ 20:09:33
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: sabina

det e ju skitbra juobbat babe

2009-03-18 @ 20:46:13
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Cicci

0.6 är ändå bra väl!? Hitta nåt substitut istället för godiset kanske?! Typ som morötter eller grönt te eller nåt ... absolut inte samma sak jag vet men kansek för att inte va rastlös & så sugen.

2009-03-18 @ 21:01:43
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Sandra

Jag är lite som du när det gäller godsaker.. Köper jag hem det så försvinner det i ett nafs! Äter till det är slut helt enkelt.



Men köper jag inte hem det så kan jag ju inte äta det och då är man inte så sugen heller. Om jag blir galet sugen så brukar jag köpa cola light, det hjälper faktiskt för mig trots att många säger att light gör att man blir mer godissugen.. Testa det om du inte gjort det redan =)



Håller med personen ovan att det är bättre att kolla i spegeln än på vågen, vågen gör bara en besviken.. De första två veckorna gick jag ner 1,5 kg men sedan dess (det var kanske 8 veckor sedan) så har vågen stått stadigt på samma vikt!

Dock har jag minskat flera cm och jag ser mer fit ut i spegeln.. Man vet inte vad man ska tro egentligen =P



Lycka till med att besegra godismonstret =)

2009-03-20 @ 10:24:15
URL: http://mellbergsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0