Onsdag - nybliven vitkålsfantask!

Det underbara vädret fortsätter!!! Så det fick bli en lite längre promenad imorse igen, inte mycket längre, men lite i alla fall. Ätit som jag ska har jag gjort också, med lite ändringar. Har ju onsdagar som lite höjardag eftersom jag äter rätt lite de andra dagarna. Blir ganska mycket mer mat av att lägga till 2 äpplen, dubbla (eller mer) pastan till lunch och middag och mer müsli till frukost. Men på grund av lunchmöte så fick jag slänga i mig en macka innan lunch och sen sen lunch... Har börjat käka mycket vitkål nu. Har blivit inspirerad av min roomie. Det är ju svinbra. Mycket volym (vilket alltid är trevligt), men lite näring. Man blir lite mättare inbillar jag mig. Jag är inte så stort fan av grönsaker som inte blandas ner i maten så det är perfekt med vitkål. Har käkat kyckling/bulgur/vitkål/lök-wook till lunch senaste dagarn!

Träningen gick helt okej idag. Fast axelpasset kändes lite så där till att börja med. Fick inte samma extrema kontakt som jag brukar när jag körde hantelpressen, men jag gick ju upp ett kilo så kanske berodde på det... Fast tydligen tog det för jag var helt slut sen när jag skulle köra de andra övningarna. La till en maskin på slutet där mina små muskler verkligen blev totalt slutkörda så det var nice. Kände mig rätt svag i tricepsträningen idag. Förra passet had ejag ju inte en tanke på att minska ner til 40 kg igen, men fick göra det sista setet i pushdownen idag... men men, det gör inget. Kändes bättre så och det är ju det som räknas! Jag är nöjd. Sprang 2 km på slutet också för att röra mig lite extra!

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Axlar & triceps: 5 min crosstrainer, 3 x hantelpress 10 kg, 2 x framåtlyft med skivstång 12 kg, 3 x sidolyft med hantlar 5 kg, 3 x baksida 6 kg, 1 x pecdec baksida, 3 x maskin lätt, 3 x pushdown 45-40 kg, 3 x fransk press 22 kg, 3 x enarmspushdown 10 kg

Kommentarer
Postat av: catta

HEJ HOPPA ALLT GÅTR DIN VÄG, STÅ UT. VIKTEN KOMME R RAS SEN, DE TAR SIN TID!., MUSKLER VÖGER MER...

SAMT NEGÅNGEN KOMMER OFTAST STEGRANDE, IBAND DKER DE SAKER IBLAND STÅR DE STILLA!!:.



HA TÅLLAMOD!



KRAM CTAATA

2009-03-18 @ 23:08:11
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: catta

hej igen, sorry stavningen, svårt med en liten bebbe i famnen, men hoppas du ser vad de står...



hmmm, man vill skriva snabbt men blir så fel:)



kram catta

2009-03-19 @ 15:11:10
URL: http://hotmom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Måste köpa vitkål, glömt bort det men det är ju riktigt gott. Soppa med kokt vitkål är också smaskens, det och krossade tomater!

2009-03-19 @ 20:54:04
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Desiree

gött med vitkål! jag älskar både kålpudding och och kåldolmar! PS: grymt bra pass du hadde kört! kul med styrketräning!

2009-03-19 @ 21:54:28
Postat av: Johanna

Desiree: Japp, I loooove styrketräning! =)

2009-03-19 @ 22:02:18
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: saga

intressant att du har höjardagar........ med tanke på att du käkar godis var och varannan dag och inte tärnar så hårt..........

2009-03-19 @ 23:35:25
Postat av: Johanna

Saga: Japp, men även höjardagen ligger under min förbrukning, men omväxling förnöjer ju. Godiset försöker jag lägga till helgen då jag har ätardag fredag kväll och hela lördan. Jag har ju precis börjat på den här dieten så än så länge har det varit lite kämpigt, men det ordnar sig nog. Angående träningen så tränar jag för att leva, inte tvärt om. =)

2009-03-19 @ 23:45:46
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0