Lördag - dubbla träningspass

Igår blev det massor av träning. Sprang ju på morgonen och sen gick jag och tränade ben innan gymet stängde också... Ben var ju orginalplanen och springningen blev väl som extra bonus... eller fredagsens träning lite framskjuten eller nått... Det gick i alla fall rätt bra och jag har redan träningsvärk kan jag meddela... Var lite förvirrad och hittad einte riktigt det jag ville, men det funkade ju ändå. Bollrullningen för baksidan tog som bara den. Fick lite ordning på knäböjen ocksåBlir väl inte så jättetrött av den, men vill få in tekniken bra och det känns fortfarande lite ostadigt. Kaninte gå ner superdjupt heller, men hyfsat. Känns som om det räcker! =) Körde lätt på benpressen också eftersom jag höll på bli mos sist jag körde och det var ett tag sen. Kändes bra i alla fall. Ett bra pass helt enkelt! =) Resten av dan låg jag mest som en döing och läste kurslitteratur. Inte mycket fysisk aktivitet där inte!

Att träna två gånge rpå samma dag var nog verkligen ett undantag, men det funkade ju faktiskt. Trodde attd et skull gå mycket segare... men det blir knappast en vana! ;)

Motion: Springa 6 km
Styrketräning ben: 2 x utsida lår 15 kg, 4 x bencurl 70-63 kg, 3 x 20 knäböj 50 kg i superset med 3 x vadpress 106-88 kg, 3 x 25 benpress 140 kg, 2 x enbensbenpress, 3 x benspark 56-35 kg, 3 x baksida med bollrullning

Kommentarer
Postat av: Anna

Kul att se vad kroppen klarar också!

2009-05-10 @ 13:59:38
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: vaspop

Hallo johanna. Du verkar ju vara ruggigt stark i bena :) Ett tips för knäböjen för att kunna köra "riktiga" och djupa är att du kör denna stretchövning någon dag i veckan när du inte kör ben. Du sätter dig på huk som när du ska köra knäböj och sen sätter en skivstång med valfri vikt ovanför knäna precis (det ska vara tillräckligt tungt för att det ska stretcha bra mycket en bit över hälen). Hälarna i golvet hela tiden och så lodrät rygg du kan. Funkar grymt bra efter ett tags stretchande :)

2009-05-10 @ 14:37:45
Postat av: sabina

oj va du e duktig vännen!

2009-05-10 @ 19:57:40
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Cicci

Härligt jobbat =)

2009-05-10 @ 20:05:00
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Anonym

Jag löptränar själv och brukar springa 5 km. Jag hade tänkt utöka min löparslinga till 7 km. Är det något jag bör tänka på eller har du några tips till mig? Fin blogg förresten! :)

2009-05-10 @ 20:53:35
Postat av: Johanna

Anonym: Ingen aning... Mitt tips skulle väl va att tjura på och inte ge dig. Är inte så bra på det där med löpning faktiskt.. Du får fråga Cicci (som finns i min länklista) om du vill ha bättre svar. Hon är en fena på det där! =)

2009-05-10 @ 20:55:19
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0