På tal om godis...

Japp, igår bröt jag mitt och roomiens vad och åt godis... Jag fick iof deala till mig tillåtelsen, men det gjorde jag gladeligen. Mitt begär blev för stort. Som jag sagt tidigare så handlar det inte om sug, för sugen var jag inte, utan det handlar om ett mind game där jag själv säger till mig att jag vill ha godis och sen måste ha det. Igår var jag småsjuk så jag behövde godis därför, jag hade varit utan så länge så jag förtjänade godis, osv. Listan över anledningar kunde helt enkelt göras lång och den översteg anledningarna till att inte äta godis...

Jag är i alla fall himla gald att jag åt godis. Det var faktiskt inte så gott som jag trodde. Jag öppnade chokladägget, men det var ingen större höjdare. Jag gick och köpte lite sura godisar, men ytterst få av dem var rikigt goda. Ja, det hindrade mig ju iof inte från att äta massor av godis, men ändå är det ju en insikt som jag ser som väldigt positiv.

Många ar frågat hur jag kan tycka att det är okej att äta kakor och glass när jag ska skippa godiset. Får väl ta det en gång till. Jag har inget begär efter kakor och rätt sällan glass. Godis däremot är en invand vana som jag följer slaviskt genom att köpa godis var och varannan dag i vanliga fall. En negerboll minskar inte mitt godissug, snarare tvärtom. En negerboll eller två gör att jag ännu mer vill ha godis. Kanske låter knepigt, men så är det. Därför tycker jag attd et är helt okej att äta kakor och glass, men skippa godis. Nu känns det som om vanan håller på att brytas. Det gick lätt de första veckorna, men nu på sistonde har det varit kämpigt. Nu är mitt begär (inte sug) för godis stort varenda dag... men jag tror att om jag bara härdar ut lite till så kommer det bli lättare sen... Det måste bli värre innan det kan bli bättre! Nu är det dödsstöten innan det kommer att släppa! =)

Kommentarer
Postat av: sabina

känns bättre att du syndade med... bara man håller et till en normal nivå.. vi e bäst!

2009-05-17 @ 11:57:24
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Därför är det bättre att köra med choklad med hög kakohalt och nötter:) Det funkade för mig när jag höll mig till GI-metoden. Och jag gick ner i vikt då.

2009-05-17 @ 17:16:27
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: stefan

Socker suget försvinner fortare om du skippar det helt.Det gjorde det för mig,fast jag var väl kanske inte en riktig socker pundare innan jag slutade med det heller.Cred till dig som fortfarande säger negerboll och inte chokladboll.Har alltid hetat negerboll och kommer alltid heta så=)


Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0