Torsdag - det råder kaos i min kropp idag

Idag är faktiskt första gången jag har börjat insett vad det är jag har gett mig in på... Jag ska faktiskt inte äta godis förrän om en månad... EN MÅNAD! Jag brukar äta godis nästan varje dag i vanliga fall ju. En månad kanske inte låter så himla länge, men jag har ju faktiskt redan varit utan godis i tre veckor. TRE VECKOR! Det innebär att det kommer att bli nästan två månader allt som allt... TVÅ MÅNADER! Detta är sinnessjukt! men än så länge har jag inte ätit nått godis... och inte har jag planerat att göra det heller... I need to stay strong!

Dagen kan väl sammanfattas som ett ständigt behov av föda. Inte ett sug, ett behov. Det har känts ungefär som om jag haft näringsbrist och verkligen behövt få i mig så mycket som möjligt. Började lite stillsamt med två extra mackor under eftermiddan, som utökades till en stor portion fil och müsli vid 3. Påfyllning av en proteinbar vid kl 7 och sen pizza, en halv negerboll och en halv brownie vid halv 9. Negerbollen och brownien kändes lite onödiga, men de slank ner i alla fall. Jag och roomien skulle ta en sväng till McDonalds och ville till ett som vi kunde sitta på länge i trevlig miljö så vi bestämde oss för att åka en bit istället för att ta första bästa... men när vi kom fram så kom vi på att vi nog ville ha pizza istället så vände och åkte hem istället... Var hungriga och köpte negerbollen och brownien att dela på medans vi väntade på att pizzorna skulle bli klara. Men nu känner jag mig faktiskt tillfreds. Tror jag behövde den här påfyllningen av energi. Min kropp skrek ju efter den... och inte på det sättet som man brukar kunna va sugen eller hungrig ibland när man går på diet, utan verkligen som om jag behövde nått eller att jag skulle dö nästan! Men nu har jag ju stillat det behovet så nu är jag fit for fight igen! Redo för morgondagen! XD

Behöver jag ens nämna att det ar varit en vilodag för min del idag? jag är helt slut efter löpningen igår och dessutom har jag träningsvärk i armar, bröst och axlar... Ben hade jag tänkt träna på lördag och imorn blir det eventuellt ett konditionspass eller hönga med roomien på nått gruppträningspass på gymet, eller helt enkelt vila... Den som lever får se!

Kommentarer
Postat av: sabina

ajajjaj!





nya tag ja

2009-05-08 @ 09:47:03
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: evisen

Bra tänkt. Man behöver MAT. Jag tittar alltid på min pojkvän som äter mycket mat och är väldigt vältränad.



Näe, om man skulle gå o ta en portion musli och mjölk när man ändå snackar om de.



o ang godiset, du klarar de! Kommer du på att "Nej ja vill inte vara utan" så är de ju bara äta. Vad skulle hända då egentligen? :)

2009-05-08 @ 15:28:55
URL: http://evacatherine.blogg.se/
Postat av: sabina

bara man tränar kan man äta vad man vill

2009-05-08 @ 18:22:25
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: sabina

jag ska ta ett glas vin med idag till ostbrickan:)

2009-05-08 @ 18:22:47
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: J

Triggar inte kakorna och vita mjölet till att du vill ha mer godis?



Själv har jag inte kännt något sötsug på över tre månader, sedan jag lade om min kost helt. Slutade med i stort sett allt vad "konstlad" mat heter, förutom mit proteinpulver. Nu lät jag väl fruktansvärt överduktigt *ha ha



Men stor lycka till din kamp mot godiset :)

2009-05-09 @ 09:04:49
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0