Springa eller gå...

... Jag gillar att promenera, vara ute i naturen och knata på... Springa är jobbigt men skönt. Just nu blir det faktiskt inte så mycket promenader för min del, dels för att det finns så få roliga ställen att gå på här i området. Hur kul at det att kryssa fram mellan husen egentligen? nej, tacka vet jag skog, parker och natur! Anledning nummer två är att det är ganska tidskrävande. Man måste knata ganska länge för att det ska bli någon större sträcka och man ska känna att man har rört på sig. Anledning nummer tre är att det ger ganske lite. Därför så springer hellre som det är just nu. Det passar bäst till min nuvarande situation. Det är tidseffektivt, man förbättrar konditionen (vilket jag behöver!) och jag trivs bra med att göra det på löpbadet vilket innebär att jag inteär beroende av väder och vind på samma sätt som om jag skulle promenera, något som har stor inverkan i den här regnstan. Men jag ska faktiskt försöka gå lite mer... röra mig lite varje dag. =)

Sprang en stund vid lunch idag och det var riktigt skönt. Ökade på en kilometer extra och sprang lite snabbare också... Enligt Funbeat sprang jag 0,32 km/h snabbare än senaste passet... kanske inte låter så mycket, men det kändes som en stor skillnad. Känns bättre och bättre att springa nu! Det är bara att kuta på, meter efter meter, km efter km! =)

Kommentarer
Postat av: Vas

Man kan göra en rätt crazy grej, vet inte om du hört, gå på löpband ;D



Skämt o sido, håller med dig om allt :)

2009-11-30 @ 21:11:49
Postat av: Johanna

The Vas: Man kan till och med gå baklänges har jag sett!! men nej, gå ska man göra ute tycker jag!

2009-11-30 @ 22:14:19
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0