Både ökningar och minskningar...

Gårdagens träningspass började sådär. Jag skulle göra riktiga chins och där brukar jag kunna göra 2 st själv, men nu kändes det som att jag med nöd och näppe klarade en. Som tur var fick jag hjälp sen att göra 6-7 st vid varje set men det kändes inge vidare ändå. Jag fick ingen kontakt med musklerna utan det kändes bara tungt och segt. Latsdraget kändes däremot bättre. Körde med lägre vikt än vanligt. På rodden gjorde jag precis som sist. Jag hade koll som tittade så att jag inte "hävde upp" vikten utan kontrollerat stannade när ryggen var 90 grader från underlaget. Det blev ganska många reps, men tog sjukt bra. Jag måste få in teknilken lite innan jag kan höja igen. Resten av passet gick väldigt bra. Kan ta 40 kg i ländryggsmaskinen numera. När jag började köra den tog jag bara 25 kg. Bra utveckling men så är det sjukt tungt också! Precis som det ska va med andra ord! =)

Denhär veckan blir det till att köra alla styrkepass måndag-torsdag och sen vila fredag-söndag, dvs. precis samma upplägg som förra veckan. Jag får nämligen besök i helgen och kommer ha fullt upp med shopping, after work, Liseberg, party och annat roligt. Idag ska jag masa mig till gymet på dagtid för att klara av ett konditionspass på crosstrainern. Mina benhinnor är inte i bästa skick än, men jag hoppas kunna springa en sväng på torsdag.

Motion: Promenad 75 min
Styrketräning Rygg, Baksida Axlar & Mage: 3 x chins, 3 x latsdrag 49 kg, 4 x rodd 40 kg, 3 x roddmaskin 35 kg, 3 x liggande baksida i CC 25 kg, 3 x liggande baksideflyes 10 kg, 3 x ländryggsmaskin 40 kg, 3 x ryggresningar, 3 x situps med statiskt läge emellan

Kommentarer
Postat av: emma s

Good work! :D Jag vill oxå gå på Lisseberg x)

2010-08-31 @ 11:09:41
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur gör du liggande baksida och liggande bakside flyes?

2010-08-31 @ 20:36:49
Postat av: Johann

Anonym: Titta i det här inlägget som finns lite längre ner på sidan. Där är det både visat och beskrivet. http://inshape.blogg.se/2010/august/stralande-start-pa-gymveckan.html

2010-09-01 @ 08:44:49
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0