Strålande start på gymveckan...

Blev ett rygg, baksida axlar och magpass på gymet igår, precis som förra måndagen. En härligstart på träningsveckan. Drog i mig Rage innan också så var rejält peppad. Det gick riktigt bra (varannat pass principen?) dessutom. Latsdraget tog härligt, men bäst var roddövningarna. Jag gick ner betydligt i vikt och körde mycket striktare och hade hjälp som kollade så att jag verkligen stannade med ryggen rätt upp (90grader) och inte kunde fuska nånting. Sved rejält kan jag säga! Har kommit på en bra grej med magträningen också. När jag tränar situps nu så har jag börjat med att jag gör mina situps tills jag har sjuk kramp och sen lägger jag mig med benen upp i luften under "viloperioden" och går sen direkt till nya situps. Tar även det sjukt bra och gör magträningen roligare. =)

Har fått frågor om vad jag menar med liggande baksida i CC och baksideflyes i CC. Det är mina egna namn som jag kallar de övningar som jag gör för baksida axlar. Liggande baksida i CC är i alla fall den övning som killen på bilden gör, med skillnad att jag ligger ner på en bänk istället. Baksideflyes är som tjejen gör på bilden ochd et är den positionen jag har i båda övningarna. Tar svingött! =) Alla åsikter är så klart välkomna! =)

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Rygg, Baksida axlar & Mage: 3 x latsdrag 56 kg, 3 x rodd 55-40-40 kg, 3 x chins med smalt grepp - 25 kg, 3 x roddmaskin 42 kg, 3 x liggande baksida i CC, 3 x baksideflyes i CC, 3 x ländryggsmaskin 40 kg, 3 x ryggresningar, 3 x situps


Kommentarer
Postat av: Johanna

Anonym: Båda två är övningar för baksida axlar och finns beskrivna i det här inlägget http://inshape.blogg.se/2010/august/stralande-start-pa-gymveckan.html =)

2010-12-21 @ 16:22:28
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0