Aldrig har målet känts så avlägset...

Man skulle ju kunna tro att det skulle gå bättre och bättre ju mer man tränade... det låter ju logiskt! Men för mig går det åt motsatt håll... Ju mer jag springer, desto jobbigare blir det och desto saktare måste jag springa. Den här månadens löppass talar ju sitt tydliga språk:
  • 1:a februari 10 km - 10,92 km/h i medelhastighet
  • 6:e februari 10 km - 10,79 km/h i medelhastighet
  • 11:e februari 10 km - 10,41 km/h i medelhastighet
  • 17:e februari 10 km - 10,54 km/h i medelhastighet
  • 19:e februari 6 km - 10,31 km/h i medelhastighet
En klart nedåtgåede trend i hastigheten (även sträcka idag). Idag var det verkligen fruktansvärt jobbigt att springa. Hade ont på insidan av ena smalbenet (inte benhinnan som tur var), emn det kändes inte efter ett tag... Det var bara jobbigt, jobbigare och ännu jobbigare. Jag fick sänka hastigheten hela tiden, vanligtvis brukar jag höja den eftersom. Jag hade dessutom ätit innan idag så jag borde ha mer energi att använda. men , nej, tyvärr inte... Ett riktigt dåligt pass. Jag ville gå hem efter en kilometer, men man kan ju inte ha bytt om och gått hela vägen till gymet (ok, 100 m, men ändå) för att bara va där i dryga 5 min så det var bara att härda ut... Sen härdade jag ut en dödsjobbig extra kilometer också bara för att komma över 30 min-gränsen... För att det var så fruktansvärt jobbigt får jag väl vara nöjd över prestationen, men egentligen så tycker jag att den var totalt värdelös!

Kommentarer
Postat av: Vas

Va inte så himla negativ. =) Ser ju inte så kasst ut med tanke på hur sällan du verkar springa (ca 1gg/v?). Vill du nå ditt mål får du nog prioritera löpträning framför styrketräning och springa lite oftare och kanske inte nödvändigtvis så snabbt/långt? Är knappast expert på löpning men det lär vara som med allt annat, det du vill bli bra på får du prioritera helt enkelt. Svårt att vara bäst på allt :) Sen om du planerar att springa en dag så ska du ladda på med extra mycket kolhydrater kvällen innan för att fylla på glykogendepåerna, men det vet du kanske om.

2010-02-19 @ 14:13:05
Postat av: Johanna

Vas: 2 ggr i veckan springer jag och vill inte springa oftare iom att jag ser det som ett komplement... tycker att det borde gå ändå,men kanske har nått nån sorts maxgräns nu... Brukar ladda dan innan, men gjorde inte det idag iom att jag åt frukost innan, visserligen en ganska klen frulle... kanske det som va felet... Ja, bättre lycka nästa gång. dina ord tål att funderas på i alla fall, som vanligt! =)

2010-02-19 @ 14:23:32
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: kim

Äh! det är bara att kämpa på! Svackor har vi alla

2010-02-20 @ 12:50:23
URL: http://www.konditionstraning.se
Postat av: Anna

Jag tycker att du håller ett hyfsat bra tempo! Sätt ett mål långt fram och kör på!

2010-02-20 @ 15:40:38
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: ousa

Tycker också att de ser bra ut. Du kanske ska testa att köra kortare pass, men snabbbare eller nåt sånt. Variation är kanon!

2010-02-20 @ 20:07:51
URL: http://www.metrobloggen.se/correr
Postat av: Drömfabriken

shit, springer du en mil??? Kanska ska ta och korta ner? Själv började jag ladda i okt/nov med spinning puls, jag har aldrig varit med om en sådan pulsförbättring! (iof började jag med skitdålig kondis men iaf). Jag springer 4-5 km/ gång med 2,5% lutning på bandet i hastigheten 10 km/h. Det är en lagom tur, jag är inte alls anfådd men det känns skönt och benen är trötta. Ska börja öka hastigheten nästa gång. Men vaföröfr just en mil år gången?

2010-02-27 @ 21:21:49
URL: http://dromfabriken.wordpress.com
Postat av: Georg

Hej, härlig blogg. . att testa intervaller eller HIIT-träning för att få till farten kan vara en idé, annars håller jag med om att en mil, det är långt :P iaf för mig.

2010-02-28 @ 14:49:26
URL: http://fanvadjagarintressant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0