Dagsformen påverkar mer än man vill...

Det är verkligen konstigt det där med dagsformen... oftast är det helt oförutsägbart tycker jag... När man är som absolut tröttast och verkligen inte orkar gå och träna så får man nästintill alltid till ett toppenpass... medan dåliga pass kan komma när man är som mest taggad och förberedd. Imorse gick jag och Emma iväg till gymet för lite komditionsträning, jag på löpbandet och hon på soffcykeln. Idag hade jag verkligen inga förväntningar på att det skulle gå bra. Jag var trött, seg, kände mig fortfarande som att jag rullade fram efter gårdagen, men hade ändå ett litet sug efter att springa längre än jag gjort förut... Det hade kunnat gå väldigt bra om man ser till "dåliga förutsättningar-bra pass"-teorin, men den gällde tydligen inte idag... Det var segt, tungt och jag ville gå hem och lägga mig ungefär hela tiden... som tur var så var vi förnuftiga och klev upp litet tidigare än vanligt så det var bra saker att titta på på tv, vilket så klart underlättade det hela... Tillslut kom jag in i en behaglig lunk som jag bara kunde rulla på i och då kunde jag fortsätta... men i och med att jag sprang rätt sakta (10,55 km/h i snitt) så fanns det ingen tid att springa någon extra kilometer innan bandet skulle stänga av sig själv och då kunde jag lika gärna sluta när jag nått milen. Jag är väldigt glad att jag tog mig en mil... ville trots allt gå hem redan från början... XD men som sagt, det går aldrig att förutspå hur lätt/tungt det ska kännas att springa eller hur stark man ska va, eller hur bra kontakt man ska få... det är väl bara att utgå från att man ska göra det till ett bra pass, oavsett dagsform... ge järnet jämt. Jag lyckades rätt bra idag!

Kommentarer
Postat av: Vas

Soffcykel? Aldrig hört talas om... Soffa med pedaler? :) Håller med dig om att det är sjukt svårt att känna av möjliga kassa och skitbra pass. Själv har jag delvis lyckats lista ut att och hur maten dagen/arna innan för min del påverkar träningen. Får skylla på pastan från igår? ;D

2010-02-11 @ 15:07:09
Postat av: Johanna

Vas: nej, tror faktiskt att pastan från igår var en ypperlig uppladdning för springning... åtminstone eftersom jag inte käkade frukost innan och där helt beroende på ett massivt intag av mat från dagen innan! XD

Spana in Emmas blogg så får du se en bild på en soffcykel! XD

2010-02-11 @ 15:09:28
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Haha, roliga namn ni har på saker och ting alltså :)

2010-02-11 @ 16:33:05
Postat av: Johanna

Vas: Djeeees, vi är mycket innovativa! XD

2010-02-11 @ 17:27:52
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0