Kramp i axlarna vid löpning?

Imorse var det dax för litye löpning igen, eller imorse och imorse... mellan 11 och 12 =). Jag var inställd på att klara av mina 1,5 mil idag men så blev det inte. Det gick så fruktansvärt tungt att springa. De första 5 km lyckades jag härda ut på en någolunda okej hastighet, men sen ville jag bara dö och gå hem. Som tur var så var jag lite envis och tänkte att 6 km borde jag väl i alla fall klara för attd et ska va acceptabelt, och sen höjdes ribban till 7 km, till 7,5 km och därefter med en halvkilometer åt gången tills jag såg att milen var inom räckhåll och där stannade ribban... Jag är otroligt glad att jag lyckades plåga mig själv så länge. Tack och lov så gick finalen i Biggest Loser på tv samtidigt, annars hade jag nog gett upp.

I alla fall, till saken... är det nån mer än jag som får kramp i axeln när de springer? jag får nästan alltid kramp i höger axeln efter ett tag... då måste jag vifta med armarna, lite stretchaktigt nästan, för att det ska gå bort för ett litet tag innan det upprepar sig igen... Idag började krampen i högeraxeln, men fick även kramp i vänster emot slutet... Dessutom riktigt rejält också, nästan hela tiden med andra ord... Det var mer än vanligt idag tyvärr... Jag såg väl mer ut som en flaxande kråka än någon seriös löpare.. haha! XD Ingen aning om vad det beror på... nån som har någon teori?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner igen det med kramp i axeln..

När springer så drar jag ibland omedvetet upp axlarna lite och får en krampliknande känsla i axeln och ner mot nyckelbenet. Att röra på armarna gör dock saken bara värre för mig, försöker istället räta på mig mer och föra bak axlarna igen. :)

2011-02-17 @ 23:16:57
URL: http://vonmichzudich.blogg.se/
Postat av: Chyde

Har hänt mig också när jag sprungit. Men det försvinner efter ett tag :-)

2011-03-21 @ 00:48:54
URL: http://chyde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0