Kramp, kramp, kramp!

Mina händer och underarmar är så dumma... Fy! jag och Emma tränade rygg idag och jag fick kramp på en gång, i uppvärmningsseten... gaaaah! det brukar vara okej när jag kör rodd och sånt, men nu var det verkligen kramp hela tiden... tack och lov hade jag med mig dragremmar som jag kunde använda, annars hade jag nog fått avbryta och köra nått annat istället. Fick använda dem på alla ryggövningar utan rodden (men borde egentligen). Har aldrig kört med remmar på skivstångsrodd förut, men det var ju grymt!!! Ska göra det nästa gång också om det krånglar. Tror dessutom att jag kan höja vikten på den övningen nu... Jippie! Kunde ta tyngre på rodden... testade på 2 set med 60 kg och det gick helt okej. Fick inte den bästa kontakten, men helt okej! =) Biceps gick helt okej! Ska nog skippa scottcurlen ett tag nu framöver. Har kört den rätt länge och kan va bra att variera mig lite...

Motion: springa 10 km
Styrketräning Rygg & Biceps: 3 x latsdrag 56 kg, 4 x rodd 60-55 kg, 4 x skivstångsrodd 32 kg, 3 x chins med hjälp, 3 x ländryggsmaskin 30 kg, 1 x skivstångscurl 24,5 kg, 3 x scottcurl + 10 kg, 3 x liggande curl mot pannan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0