Nya träningsäventyr

Igår blev det ryggträning med min nyfunna träningsvän (substitut för Emma nu när hon övergett mig) och lover (tydligen är det inte helt dödfött att prata med folk på gymet ibland). Ett roligt pass, men det gick väl lite så där. Motivationen fanns väl inte helt till 100 % tror jag för jag skippade att ta i det lilla extra på de flesta övningar. Styrkan fanns där helt klart, men det var problem med kontakten. Fick inte kontakt med nästan någon ryggövning och det blir så mycket tråkigare då. Dock känner jag litegrann i ryggen idag så det var väl inte helt bortkastat, men det känns ändå lite tråkigt i och med att jag har slitit mycket med ryggträningen och lyckats få så bra kontakt på sistonde... men men, jag hoppas attd et är en tillfällig svacka... Nästa gång får jag tagga till istället och göra det bästa av situationen.

Imorse klev jag upp och gick till gymet och sprang. Laddade med en sen middag (kl 22) igår och sen att mata i mig så många mackor jag orkade innan det kändes som att magen skulle explodera precis innan läggdags... Det var en bra strategi. Kändes som att jag hade rätt bra energi under hela passet. Det gick även bättre att springa än sist. Kunde göra som jag brukar och sakta öka hastigheten genom hela passet, men det blev ändå inget superpass men jag är riktigt nöjd ändå. Medelhastighet 10,79 km/h. Helt okej. Nästa gång blir det bättre. Jag är inte bäst på det, men jag gillar faktiskt att springa nuförtiden! =)

Gårdagens motion: Styrketräning Rygg & biceps: 3 x latsdrag 56 kg, 4 x rodd 60-55 kg, 3 x roddmaskin 42 kg, 3 x chins med hjälp -25 kg, 3 x scottcurl 21 kg, 3 x liggande curl mot pannan, 3 x hantelcurls á 10 kg, 3 x ländryggsmaskin
Dagens motion: Springa 10 km

Kommentarer
Postat av: Emma

hahaha, trevligt att du ersätter mig med din "lover" :P man undrar ju onekligen vad du tycker att vi har för rellation :P XD



träna på sål iaf, ska åka lite pulka för dig med x)

2010-02-24 @ 15:00:56
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

haha... du är mycket välkommen hem igen sen! =)

2010-02-25 @ 08:39:32
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0