Go hard or go home!

Jag och roomien masade oss upp imorse för lite morgonträning. Jag skulle springa och hon skulle cykla. Vi kom i alla fall till gymet vid halv 11 eller nått redo att kämpa på för fullt... men icke, alla cyklar var upptagna och alla bra löpband likaså... Hade de varit upptagna av människor som faktiskt tränade hade det ju känts helt okej, men när det är folk som slögår tycker jag faktiskt att de kan gå hem och lämna plats till oss som faktiskt är där för att träna (likaså alla tjejer som står och lyfter 1 kgs hantlar och bara tar upp plats). Efter ett tags hängande så började jag i alla fall springa på ett av de sämre banden och efter en kilometer så blev ett bra band ledigt så jag bytte. I början kändes det riktigt bra att springa. Kunde börja på något högre än jag brukar, vilket blev 10,8km/h... men efter en 5 km kom jobbigheten fram... Gick segt, tungt och jag ville helst gå hem... Roomien gav upp på cykeln nånstans när jag hade tagit mig 7 km... då var det otroligt lockade för mig också att ge upp... tänkte bara springa ett litet tag tilloch sen gå hem... men det lilla taget utökades och tillslut tog jag mig en mil, men på slutet blev dte väldigt varierande hastighet för att jag skulle palla... Men vet ni vad? Det känns så himla gött just nu! i hela kroppen!

Idag kommer verkligen att vara en dag i träningens tecken... i eftermiddag blir det gymet igen för oss... Jag ska dra ett bröst och tricepspass först och sen så ska vi fightas lite... ja, inget pass då utan fritt! =) Vi ska slååååsss! XD

Kommentarer
Postat av: sara

jag hatar oxå när människor slögår i typ 30 minuter på ett löpband när alla är upptagna och det är kö, på mitt gym finns det en regel som säger att man får använda maskinerna max 10 min vid kö, inte en jävel bryr sig..

2010-02-07 @ 22:03:21
Postat av: J

Alla personliga tränare bör kunna göra det på ett eller annat sätt. Caliper eller tanitavåg. Jag gjorde det på min kollega och han på mig.Fråga på ditt gym om ni har någon pt där?

Gör man det på en tanitavåg så ska man inte äta eller dricka 3 timmar innan och helst inte träna ens dagen före.

2010-02-07 @ 22:56:43
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sara: i och för sig så skulle det va väldigt irriterande om jag skulle konditionsträna en dag och då bara får använda löpbandet i 10 minuter... blir inte mycket till kondition då... men de som slögår borde definitivt gå av... de borde inte ens gå på gymet över huvudtaget!

2010-02-08 @ 14:56:13
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: sara

jaa, regeln borde bara gälla för dom som går egentligen!

2010-02-08 @ 23:59:01

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0