Världens pissigaste dag?

Idag kom jag på den genialiska idén att jag skulle ta en promenad. Det är ju så härligt att vara ute och gå, få frisk luft, lyssna på musik och bara knata på... eller hur? Vanligtvis kanske, men inte idag. Idag var den en ren plåga. Promenaden kunde inte ta slut fort nog (varade i 70 lååånga minuter), det var jobbig snömodd överallt jag skulle gå (antagligen för att de envisas med att salta överallt), det började snöa efter ett tag, det kändes väldigt ineffektivt tidsmässigt (jämfört med att springa och dyl.), det var otroligt tråkigt och varje minut jag var ute ångrade jag att jag hade gått utanför dörren. Vad hände? Jag som brukar gilla att vara ute och gå. Brukar ju normalt sett fundera varför jag inte går oftare, men idag gick tankarna snarare till frågor som varför jag nånsin brukar vara ute och gå... Ja, nu dröjer det nog innan jag gör det igen för idag var ingen trevlig upplevelse... Den tiden kan jag spendera på annat!

Sååå till gymet. Var rätt taggad. Bröst, triceps och så skulle jag slänga in lite mage. Bröst är visserligen inte direkt min favoritmuskelgrupp att träna just nu, men jag hade betämt mig för att göra ett grymt pass ändå. Tji fick jag. Bänkpressen var tung som aldrig förr. Härdade ut och skulle sen gå över till sned hantelpress, men oj då... helt plötsligt gjorde högeraxeln väldigt ont och det blev nästintill omöjligt att köra... övergick istället till sned bänkpress utan någon vikt på stången... gick okej och visst blev jag lite trött i musklerna efter ett evigt nötande upp och ner, men även lite ont i axeln... Lite lätt pecdec så fick bröstträningen vara avklarad för den här veckan. Triceps gick strålande. Grym kontakt och relativt stark, men nedstämd pga den pissiga promenaden och dåliga bröstträningen så var väl ingen större höjdare... likaså på mage som fick pinas med några set i magmaskin innan jag gick hem... Nu ska jag laga fiskgryta. Hoppas att den blir god i alla fall!

Motion: promenad 70 min
Styrketräning Bröst, Triceps & Mage: 5 min crosstrainer, 4 x bänkpress 50-40 kg, 3 x sned bänkpress 20 kg, 3 x pecdec 21 kg, 3 x pushdowns 50-55 kg, 3 x frechpress 24,5 kg, 3 x enarms-pushdowns, 6 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag tycker man behöver mer pissigheter innan man kan göra anspråk på världens pissigaste dag XD håller dock med om att det är riktigt illa att promenera i Gbg så här års :S

2010-02-18 @ 20:59:18
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0