Pissig träning, för trött egentligen...

Masade mig till gymet nyss... för trött egentligen... oc resultatet blev därefter också... Det hade nog varit klokare att vila istället... men men... Latsdrag gick bra. Fick bra kontakt där, men resten gick rätt pissigt. Sist var jag irriterad över att rodden var trasig, men nu var den fixad men då fick jag bli irriterad över att den gick så otroligt dåligt istället... Alltid ska det va nått... men jag bytte övning istället =) Hantelrodd är jag svinkass på... jag får verkligen inte till det... men efter en evighets körande så kan det kännas lite... Jag tycker bättre om att få kontakt än att köra så tungt jag kan! Vi diskuterade det här om dan jag och brorsan... han vill köra så tungt han kan och jag vill ha kontakt. Vad tycker ni bäst om?


Motion: Promenad 60 min

Styrketräning Rygg & triceps: 4 x latsdrag, 3 x latsdrag V-handtag, 5 x skivstångsrodd, 2 x rodd, 3 x lätt hantelrodd, 4 x pushdowns, 4 x kickbacks


Kommentarer
Postat av: Vas

Jag tycker om tung kontakt :) Kontakten blir lidande när det blir lite för mycket fusk (eller kassa dagar), enligt mig iallafall. Sen tror jag ni tycker olika eftersom ni har två olika mål med träningen :)

2010-01-05 @ 22:48:30
Postat av: Johanna

Vas: Ju tyngre kontakt desto bättre... Vill ju va stark också! fast i vissa övningar funkar det bara inte med att köra tungt! =S

2010-01-06 @ 00:18:19
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: J

Variera träningen! Pump och kontakt får jag oftast först när jag kör mot hypertrofi dvs 8-12 reps. Men just nu är jag ute efter både styrka och hypertrofi så ligger på 6-8 och får kontakt ibland biland inte.

2010-01-06 @ 01:55:17
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Vas

Joo, tungt funkar på allt. :) Vilka tycker du det är svårt att köra det på?

2010-01-06 @ 09:10:57
Postat av: Johanna

J: Där kom dagens lärdom... jag var tvungen att googla vad hypertrofi betyder! XD Jo, jag får väl försöka variera mer.. men jag är bekväm av mig... Gillar hur jag kör nu... men det är väl det som är felet.

Vas: Främst övningar där det känns som om ryggen håller på slits sönder eller går av, t.ex. skivstångsrodd, knäböj, m.m. men sen är ju min rygg kass också. Generellt övningar som kan kännas som att något kan gå sönder, eller att man kan bli mosad eller nått sån... Kan ev även sitta i att det är lite fel i huvvet! XD

2010-01-06 @ 11:17:08
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Ebba

Jag tycker att det är kul att variera lite =) Fast ja, det är ju skittråkigt att träna om man känner att det inte tar något, så kontakt är nog bäst!

2010-01-06 @ 11:43:41
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Daniel

Kul blogg! Den här kommer jag fortsätta läsa. Kör hårt!

2010-01-06 @ 18:49:09
URL: http://konungadanne.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag föredrar bra kontakt... Men det är kul att köra tungt!

2010-01-06 @ 20:55:50
URL: http://metrobloggen.se/annoula

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0