Vanlig träning vs. Inre träning

Fick en fråga i kommentarerna om jag även tar hand om mitt inre i form av inre träning, i detta fallet meditation. Både ja och nej skulle jag vilja säga. Jag mediterar inte, men jag anser mig vara ganska självmedveten och reflekterar kring det mesta (ingår i min utbildning), både mig själv, andra m.m. Inre träning i form av meditation känns inte som någonting för mig. Inre träning i form av självmedvetenhet, målsättningar m.m. är definitivt något för mig och det jobbar jag med varje dag.

Om det bara är blod svett och tårar... Japp, that's the way I like it. Blodsmak i munnen medan svetten och glädjetårarna sprutar. Jag gillar att träna ordentligt. Stillsammare träning eller träning där maninte tar i är ingenting för mig. Om jag inte ska träna ordentligt kan jag lika gärna vara hemma. Yoga, meditation och liknande grejer är säkert bra för andra, men det är verkligen inget för mig. Vi är alla olika och det som funkar för en person behöver inte nödvändigtvis funka för en annan. Good enough?


Kommentarer
Postat av: J

För min del är att t.ex. styrketräna inre träning. Pluggar man eller jobbar med något där hjärnan får jobba mycket så är det skönt att komma till gymmet och vädligt förenklat sagt förflytta vikten från punkt A till punkt B! Hjärnan kopplar av och kroppen arbetar! (Om sanningen ska fram så i och med att jag oftast tränar med en annan pt så diskuterar vi vad vi göra hela tiden, tänker på vinklar, rörelsemönster, muskler m.m men det är fortfarande avslappnande från skolan tycker jag )

2010-01-14 @ 07:56:49
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: malle

Hej!

Har nästan nyss börjat följa din blogg och blir lite nyfiken på vad det är du pluggar?=)

MVH

Malin

2010-01-14 @ 10:10:49
URL: http://ninjamalle.blogg.se/
Postat av: Ebba

Håller med dig jag ;D Har inte alls fastnat för yoga och meditation.. Brukar köra pilates 20 min ibland, men det är väldigt sällan och mest för att sträcka ut ryggen. 20 min är väldigt lagom också, skulle det vara längre skulle jag bli uttråkad..

2010-01-14 @ 12:26:12
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0