Ett "hinder" till min träning...

Jag har ju som sagt flyttat de senaste dagarna. Jag är numera sambo, ett resultat av gymraggning ;). Tyvärr så innebär det att jag har flyttat från att bo granne med gymet (och kunna stå iköket och spana in för att se om det är mycket folk) till att ha promenadavstånd till gymet. Numera så måste jag gå i ca 10 min innan jag är på gymet, något som jag faktiskt har oroat mig lite för och idag så visade det sig att de där 10 minutrarna har stor betydelse.
  • Jag kan inte bara träna lite snabbt och gå vidare och göra nått annat för jag måste släpa med mig kläder och sen gå omkring och släpa på gymkläderna hela tiden.
  • Jag vill träna på stört, inte om 10 minuter.
  • Vägen till gymet är oerhört väderberoende...
  • ...men är visserligen helt okej uppvärmning...
Idag tog det verkligen emot att ta mig till gymet. Igår kom jag aldrig iväg. Jag fastnade på stan, det var ju reor! Nu är dte nog slut på 2 pass om dagen ibland... men iof är det nog bara positivt. En gång räcker mer än väl. Men jag vill inte att det ska ta emot. Vill inte ha nått "hinder" till träningen för jag är rädd att jag skippar den då... idag gick det visserligen bra, men tänk alla andra dagar och om jag har mycket att göra?!?! Det finns helt klart anledning til oro, men förhoppningsvis (vilket jag tror) så komme rjag ta mig iväg ändå eftersom jag gillar träningen så mycket... men samtidigt bor det en latmask i mig också... De senaste 4 åren har jag bott granne med gymet, både i Västerås (Njoy) och i Göteborg (Sats), men det har varit mcyket förändringar på sistonde... Hoppas mina goda vanor håller i sig, men det är bara jag som kan bestämma det och jag har bestämt mig!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Åh vad roligt att du blivit sambo! Det är jättehärligt att ha nån att leva och bo med tyckr jag. Varit sambo i ett år nu.

Men 10 minuter, det är väl ingen fara. Det är ju nära i mina ögon. =)

2010-06-30 @ 20:08:35
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: emma s

hehe, du får vässa pannbenet lite darling ;) tänk vilken otrolig självdisciplin du kommer att få efter att ha släpat dig hela tio minuter till gymmet efter ett tag. Kan vara nyttigt för dig ;) x)

2010-06-30 @ 23:00:22
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Anna

Sambo är det bästa som finns :)!

Tänk på mig, snart har jag 3 MIL till gymet haha...

2010-07-01 @ 06:29:59
URL: http://www.annoula.se
Postat av: Johanna

Cicci: tack! =) men problem är ju stora beroende på hur man själv upplever dem... Men jag ska jobba påd et hela! =)

Emma: ja, du vet ju att självdisciplin inte är min starka sida... Nu när jag inte har nått annat för mig kan jag ju jobba lite på den då...

Anna: OMG! 3 mil! jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Bra jobbat varje gång du tar dig dit! =)

2010-07-01 @ 11:34:20
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Emelie

Faasiken att jag missar ala reor i götet. :( Här i oskars finns det knappt nån butik. en jc och en dinsko resten skit :(



10 min är ju inget ;) Som du skrev, perfekt uppvärmning

2010-07-01 @ 18:38:47
URL: http://metrobloggen.se/Emelieullberg
Postat av: Sandra

Jag är helt med dig! Själv har jag två kilometer och det ÄR jobbigt att gå:P

2010-07-01 @ 20:40:54
URL: http://sandrawest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0