Benträning med träningsvideo på köpet

Ett tidigt benpass har jag dragit av idag... redan kl 10 på morgonen, när gymet öppnade, var jag där. Trots att dte var så tidigt på morgonen så gick det riktigt bra. Benpressen tog jättebra. Kändes riktigt mycket i framsida lår redan när jag värmde upp. Sen körde jag lite utfall i smithmaskinen, men utan vikter på stången bara för att få in rörelsen och kuna köra lite mer om nån gång... Känns dock inte helt okej. Alla andra övningar kändes bra och tog väldigt bra. Jag komemr a träningsvärk imorn och det komemr vara sååå nice!!!

Jag har gjort en liten video fårn när jag och Emma filmade förra helgen. de är alltså inte dagens träning ni ser utan lite mer träning för att filma. XD Skoj skoj... det är väldgt kul att sätta ihop videos förstår ni, särskilt när man egentligen ska skriva uppsats. På videon ser ni när jag värmer upp lite i benpressen och kör baksida lår med grym träningsvärk i hela benen. =) i och med att jag kände mig lite krasslig i veckan så har jag inte hunnit köra igenom kroppen den här veckan... Dumt... men så är det ibland. 3 pass av 4 är inte fy skam. Nästa vecka blir det fullt ös! massa styrka och en del kondition!!!

Motion: Styrketräning Ben: 6 x benpress 240-260-260-260-200-200 kg, 3 x stående vadpress 97 kg i superset med 3 x utfall i smithmaskin 30 kg, 3 x liggande lårcurl 50-45 kg, 3 x sittande lårcurl 63 kg, 3 x benspark 63 kg, 2 x hip abductor 75 kg

Kommentarer
Postat av: Vas

Yay för filmer! Benpressen, kör du inte djupare än sådär? Tycker du borde sänka vikten (om det behövs) och köra mycket djupare på momangen! :) Annars var det ändå en jävligt stark benpress

2010-05-02 @ 19:50:02
Postat av: Johanna

Vas: Nej, jag kör inte mycket djupare än så där. Något kanske, mer som det är i slutet av övningen på filmen. Tycker att det är obehagligt att köra djupare... men jag ska väl testa det nästa pass men alla gånger jag testat innan så har det inte känts bra. Känns bättre att inte köra lika djupt men tyngre. Tar bra det med. Men nu kan jag iof köra djupare knäböj så kanske funkar det i benpressen också... Ska testa det nästa gång!

2010-05-02 @ 20:03:05
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emma s

"det är väldgt kul att sätta ihop videos förstår ni, särskilt när man egentligen ska skriva uppsats" Word! DD

2010-05-02 @ 20:11:45
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Vas

Vad är det som inte känns bra när du kör djupt då? Smärta?



Man missar ju egentligen en stor del av benpressen som övning om man bara kör kvartsböjar, vilket många tyvärr verkar ha som standardutförande.



Men med det menar jag inte att kvartsböjar är dåliga utan de är snarare bra som komplement. Kör man bara detta måste man veta att baksida lår och rumpan antagligen får relativt lite smisk jämfört med framsidan och därför då antagligen anpassa den övriga träningen lite.



Bara ett generellt tips är ju att köra med så lång rörelse du bara kan. Skit i vikterna, det är inte alltid allt. Vikt < Utförande , alltid :)

2010-05-02 @ 20:27:07
Postat av: Johanna

Vas: Vikten tycker jag är orelevant i alla övningar... Jag kör på hur det känns istället. Svårt att beskriva vad som inte känns bra, men jag ska testa på igen nästa gång jag kör ben. Angående rumpa och baksida lår så har jag alltid träningsvärk i rumpan efter ett benpass. Det är där jag får träningsvärk först och kör inga andra specifika rumpövningar förutom då jag kör utfall så det tar där i alla fall! =)

2010-05-02 @ 20:35:12
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Kan ju också vara så att din baksida och rumpa får så lite träning att den utvecklar träningsvärk lätt ;D

2010-05-02 @ 22:10:31
Postat av: SuperSHEro

Tränar du inför något specifikt? Vad har du för mål? När ska du n dit? Vore schysst med fler videos! Lite inspiration!

2010-05-03 @ 11:59:38
URL: http://supershero.blogg.se/
Postat av: Anna

Ah! Vad roligt :D!

Och jag hajar grejen med att göra allt UTOM att plugga ;)!

2010-05-03 @ 15:01:38
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Ousa

Strongwoman! Va stark du är i benen, imponerande.

2010-05-03 @ 15:51:21
URL: http://www.metrobloggen.se/correr
Postat av: anne

Hej Johanna!

Undrar varför du har på dig träningshandskar när du kör ben?!:p

Mvh

Anne

2010-05-09 @ 11:57:19

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0