En riktigt jobbig dietdag...

Idag har det varit en sjuuuukt jobbig dietdag. Jag har i och för sig märkt av en liten trend där att början av veckan oftast går bra men just ondagar och torsdagar känns ganska olidliga. Mest onsdagar för  torsdagar är det ju "bara en dag kvar till ätande". Jag antar att det beror på att min kropplegat på underskott ett tag och börjar tycka att det är jobbigt i slutet av veckan. Tur att jag kan fylla på med energi på fredag kväll och lördag. Jag längtar redan!

Till det jobbiga då... jag har varit hungrig, sjuuuuukt sugen på godis, sjukt sugen på det mesta faktiskt och dessutom tyckt lite synd om mig själv så att jag har tyckt att jag förtjänat det. Det var verkligen inte lätt att hålla mig från allt godis och alla kakor när jag var på Lidl och handlade precis innan lunch... Det kanske var dumt att gå dit hungrig när jag var så sugen på saker, men jag höll fingrarna i styr. Jag höll öven fingrarna i styr till lunchen då jag funderad epå att lägga till både avokado, pesto, mer bulgur/pasta och allt möjligt. Efter lunchen åkte jag som tur var till stallet och har varit borta hela eftermiddagen. Det känns som min räddning. Hade jag bara varit hemma och inte gjort nått hade jag nog inte kunnat hålla mig... Att distrahera sig själv/sysselsätta sig är ett bra sätt att sluta tänka på suget. Ikväll vet jag att det inte blir nått extra ätande för nu har ju snart hela dagen gått och då känns det helt enkelt inte värt det. Jag kommer hålla dieten idag också. Hallelulja! Imorn är en ny dag, men det är dagen innan vägning så den är alltid lättare att inte fuska på och sen vips så har jag klarat ytterligare en dietvecka! Det jag faktiskt har ätit idag är:

Innan morgonpromenad
: amonisyror
Frukost: Keso, lättfil, müsli (Sunt&Gott, kruskakli, linfrön), vitaminer, omega 3
Lunch: Lax, bulgur, romsås, brysselkål, morot,
Mellanmål: Kesella, macka (Pågen God form)
Middag: Tacoälgfärs, tacosås, kesella, ruccola, tomat, lök
Kväll: Proteindrink

Kommentarer
Postat av: Daniella

vad är det för diet?

2010-11-11 @ 14:29:33
URL: http://daniellarosman.shapemeup.se
Postat av: Johanna

Daniella: http://inshape.blogg.se/2010/october/the-diet.html

2010-11-11 @ 15:34:54
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Daniella

Jo har läst det förut, men det var lite mer om du har hämtat dieten någonstans ifrån?

2010-11-12 @ 18:55:54
URL: http://daniellarosman.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0