Förbaskade benhinnor! Igen!

Tror ni inte att imorse när jag var ute och knatade (4:e gången den här veckan, bra gjort av mig!) så fick jag ont i ena benhinnan. Helt utan förvarning. Det har känts jättebra hela veckan och jag borde ju vara van i och med att jag brukar gå ungefär samma sträcka ca 4 ggr/veckan och har gjort så rätt länge nu. Det har ju till och med gått bra att springa på sistonde. Idag var tydligen dagen som det inte gick något mer. Tyvärr var jag längst bort på rundan också när det satte in och vid laget jag kommit hem så hade jag riktigt ont. För ett tag sen var jag tvungen att gå till Tempo och handla och varje steg jag tog kändes som ett knivhugg på mitt smalben. Ajajaj... men i och med att det gör så väldigt ont så hoppas jag på att det är en sån här benhinneinflammationsomgång som både kommer och går snabbt... Hoppas, hoppas, hoppas! Typiskt bara att jag redan hade bestämt med min kärlek och hans syster att vi skulle ut och springa imorn innan det blev After Work... Blir inget av det för min del. Vila, vila, vila är det som gäller., och detta. Gå på moln om jag kunde... ;)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Stretchar du smalbenen innan du börjar motionera?

2010-11-11 @ 15:04:35
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: Johanna

Cilla: Nej, men kanske borde börja...

2010-11-11 @ 15:35:33
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Haloo johanna, hoppas allt är bra(förutom benhinnorna då)! Tänkte bara flika in med lite tips. Har läst och fått info efter att jag själv har knäproblem och vad jag hört angående benhinnor så brukar man skriva om löpteknik och då även styrkan runt höften och således även hållningen vid löpning. Hoppas det ger något :)



Ang. stretching så tänker folk alldeles för mycket på det. Finns forskning som visar att det inte verkar hjälpa med stretching för att förebygga skador och att det tom kan försämra prestationsförmågan. 5år gamla vetenskapliga artiklar, men det borde nog inte ändrats allt för mycket:



http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=943073&postcount=2

2010-11-11 @ 21:59:01
Postat av: Johanna

Vas: jo tack, det är bra. Själv då? Aha, jag får kolla lite på min löpteknik helt enkelt, även om det var under promenad som jag fick ont den här gången... Det ska då alltid krångla... men men, det känns redan lite bättre idag så... =) Tack för tipset.

2010-11-12 @ 09:02:22
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jaså? Det var kontsigt, för det hjälper att stretcha för mig iallafall.

2010-11-12 @ 20:47:32
URL: http://ijastrong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0