Helt okej ryggträning på en helt okej tisdag...

Gammal bild när jag kör latsdrag

Efter ett lite senare mellanmål än vanligt så kände jag mig ovanligt mätt och belåten när jag kom till gymet igår och hoppades att styrkan därmed skulle vara lite bättre än vanligt... Tji fick jag. jag var lika svag som jag brukar vara på sistonde. Min hand krånglade lite trots dragremmarna, som jag iof inte kunde dra åt till max, så jag var väl 1-2 repetition ifrån önskad utmattning på alla dragövningar, men jag fick ändå bra kontakt. Tänkte faktiskt på just det där med kontakten i ryggträning lite senare på kvällen. Det var inte alls länge sen jag nöstintill aldrig fick någon kontakt med musklerna när jag tränade rygg. Utan kontakt var det tråkigt och frustrerande att köra rygg. Nu känns det däremot som att jag fått till det ganska bra. Jag får nästintill alltid kontakt när jag kör roddövningar. Jag kör betydligt lättare än förut, striktare och fler reps och så kommer kontakten som ett brev på posten, ofast iaf. Latsövningar som chins och latsdrag är lite knepigare men oftast får jag kontakt ändå så länge handen inte krånglar. Igår blev det som sagt hyfsat bra kontakt i alla övningar, inte superbra men ändå okej. Det blev ett helt okej träningspass. Med morgonens promenad blev det även en väldigt okej motionsdag. =)

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Rygg och baksida axlar: 4 x chins med hjälp, 4 x skivstångsrodd 45-45-45-40 kg, 4 x rodd 45-45-45-40 kg, 3 x latsdrag 42 kg, 3 x liggande baksida i CC, 3 x liggande baksideflyes i CC, 3 x latsmaskin 40 kg, 3 x ländryggsmaskin 35-40-35 kg, 2 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad kul att läsa att du har börjat få mycket bättre kontakt med ryggmusklerna och att du har ändrat om lite i din träning för just ryggen...lite lättare, fler reps och striktare. Tycker inte det var länge sedan du skrev ett inlägg om att du typ "hatade" att köra rygg just för att du hade svårt att få kontakt.



BRA JOBBAT, tjejen! Kul!

2010-11-17 @ 14:10:31
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: Johanna

Petra: Du har alldeles rätt, jag brukade typ hata att träna rygg. Det kändes i alla fall som ett mindre roligt pass i och med att jag aldrig fick kontakt och blev så frustrerad över att det inte gick som jag ville nån gång. Nu går det som sagt bättre och det hör till favoriterna istället... =)

2010-11-17 @ 16:39:14
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0