Uppdrag mosa ben

Jag kände mig faktiskt inte så sugen på att träna igår. Kanske för att det var dax för ben och jag visste vilket jobbigt pass som väntade... men men, iväg tog jag mig så klart ändå. Vi hoppade över knäböjen och vips så blev passet inte fullt lika jobbigt, men ändå tungt. Tunga benpressar. Kom på att jag har nog inte kört särskilt tungt i benpressen sen innan sommaren. Körde tyngre än vanligt, men hade ändå lätt kunnat ta mer vikt ändå i och med att jag låg mellan 17-15 reps på 240 kg, men det gäller att skynda långsamt och det kanske blir mer vikt nästa gång. Jag går ner tills benen är knappt 90 graders vinkel, djupare än så tycker jag bara är obehagligt och jag har inga planer på att börja gå djupare heller. Djupet fixar jag i andra övningar istället så lassar jag på med vikt i benpressen för att få rejäl träning. Funkar finfint för mig. Benpressen och utfallen var väl det som kändes bäst. Annars fick jag även till bensparken väldigt bra den här gången. Mitt gym hade en jättebra bensparksmaskin förut, men den är utbytt mot en nyare variant som jag inte alls gillar. Benen ligger inte längre mot plant underlag utan längst ut, nästa i knävecket, är det ca 1 dm som är betydligt högre än den delen man sitter på och det känns ungefär som att man "hänger" i knävecken vilket resulterar i att jag omöjligt kan köra särskilt tungt. Igår fick jag i alla fall till en riktigt bra kramande rörelse och jag stördes inte särskilt mycket av obehaget av att hänga... Ett helt okej benpass och jag känner redan av lite träningsvärk i rumpan... Hääääärligt!

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Ben: 5 x benpress 200-240-240-240-200 kg, 3 x stående vadpress 124-124-106 kg, 3 x utfall i smith, 3 x liggande lårcurl 45 k, 3 x benspark 40 kg, 3 x sittande lårcurl 45 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

Sounds goooood :D

2010-11-16 @ 12:28:43
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0