Med lite tyngre vikter...

Ohooo, igår ökade jag vikten på 2 st övningar. Axelpress i maskin blev + 5 kg och det kändes väldigt bra. Press bakom nacken blev +2,5 kg och även det kändes mycket bra! Faktiskt så kändes hela träningspasset igår mycket bra. Om jag ska klaga på nått så är det väl att jag tycker att jag borde vara starkare i bänkpressen, men det känns ungefär likadant varje gång så jag antar att jag faktiskt inte är starkare än så här. XD Jag funderar på om jag ska försöka och klå mitt max på 60 kg nästa gång jag ska köra bröst. Vore ju tufft att klara 62,5 kg i alla fall... =) Hantelpress är en övning jag tycker är ganska svår, men igår fick jag till den rätt bra i alla falls å det är jag nöjd med. Brukar kännas så vingligt och kraftlöst i vanliga fall, men igår kände jag mig mer stabil och kunde trycka på lite mer. Bäst gick nog axlar ändå, men sen är det ju min favoritmuskel att träna också. =) Det är såååå härligt när det bara svider och gör ont i dem. Axelpressen i maskin är ju en grym övning att starta med för där kommer smärtan (den positiva smärtan alltså) som ett brev på posten och sen fortsätter det så genom resten av övningarna. Jag hoppas att jag kommer få lite träningsvärk i alla 3 tränade muskelgrupper.

Motion: Promenad 75 min
Styrketräning Bröst, Axlar & Mage: 3 x bänkpress 50-55-50 kg, 3 x sned hantelpress 15-16-15 kg, 3 x flyes i CC, 3 x axelpress i maskin 30 kg, 3 x stående skivstångspress bakom nacken 22 kg, 4 x sidolyft med hantlar 8-8-6-6 kg, 3 x framåtlyft med hantel 6 kg, 4 x situps på sned bänk

Kommentarer
Postat av: emliscious

grymt!!! visst är det underbart ett erövra en ny vikt?! ;)

2010-10-06 @ 12:55:34
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0