Receptet på träningsvärk...

... heter många knäböj och många benpressar! Hujedamig vilken träningsvärk jag har just nu... särskilt i framsida lår och rumpan. Ajaj. Detta efter ett mycket lyckat benpass i lördags. Jag hade bestämt att vi skulle köra ganska många set av både knäböj och benpress och precis så blev det. Vi körde inte i den vanliga smithmaskinen utan i en med tyngre stång (30 kg vs. 6 kg). Jag lyckades köra 2 st set med 60 kg och det har jag aldrig gjort förut. Det kändes inte i ryggen alls så jag är svinnöjd! Körde 3 set på 50 kg också vilket också var riktigt tungt. Hääääärligt! I benpressen blev det 5 set med 25 reps på 160 kg. Brände rejält kan jag lova. Jag fick även till andningen riktigt bra för en gångs skull. Ibland när jag kör benpress så brukar jag glömma att andas under ett tag, men nu andades jag in djupt på vägen ner och andades ut när jag tryckte upp den igen. Var ju jättebra. Har försökt med det förut, men aldrig riktigt fått till det... I lördags satt det! =)Jag är lite besviken på att de bytt ut "min" benspark mot en annan som är mycket sämre. Den är totalt oergonimosikt utformad och det är omöjligt att ta någon tyngre vikt på den. Men men, det är bara att köra på. Även baksida ben gick bra, men jag har sån träningsvärk på de andra ställena så det glöms nog bort! ;)

Annars har jag haft en riktigt bra helg. Har varit ute och tagit härliga morgonpromenader i Skatås och Slotsskogen både lördag och söndag, god middag på Dinner22 i lördags, massa mys och en ridtur igår. Härligt! och självklart massa gotta i fredags och lördags! (A)

Motion: Styrketräning ben: 5 x knäböj 50-60-60-50-50 kg, 3 x stående vadpress 115 kg, 5 x 25 benpress 160 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl, 3 x benspark 40 kg

Kommentarer
Postat av: emma s

skoj med lite ridning :D

2010-10-11 @ 10:37:04
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: sanna

skönt :-)

2010-10-11 @ 11:27:32
URL: http://runningcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0