Helgträning...

Det blev ingen mer träning i fredags för jag bytte ut min p-stav på eftermiddagen och hade ont i armen resten av kvällen, ja iof nästan hela helgen... men nu känns det bra igen. =) Däremot kände jag verkligen ett sug efter att träna igår, efter att köra veckans sista pass och bli klar. Sagt och gjort, när jag egentligen skulle ha hjälpt till att vintergreja med båten så stack jag till gymet istället. Ben, ben, ben. Jag hade lite tidspress, annars hade jag nog klämt in lite utfall också, eller fler set knäböj, men man kan inte få allt. Jag tycker att det blev ett bra pass. Jag la på 5 kg extra i knäböjen och lyckades pressa upp stången 7 gånger i varje set. Nöjd! =) Sen var mina ben lite spagettiliknande kan jag säga så "pausade lite" med vadpress innan jag gav mig på favvobenpressen. Den tog fint och jg körde 2 lättare set på slutet med fötterna placerade högt upp på brädan. Tyvärr har gymet gjort sig av med de sittande lårcurl och bensparksmaskinerna somjag brukar köra så jag fick testa på en annan variant. Jag gillade lårcurlen, även fast den var helt annorlunda mot den jag är van vid, men bensparken var inget vidare. Det var ojämnt underlag att sitta på så det kändes sådär... men men, man får väl ta vad som bjuds...

Motion: Styrketräning Ben: 3 x knäböj i smith 46 kg, 3 x stående vadpress 115 kg, 6 x benpress 160-200-200-200-120-120 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl, 3 x benspark i dropset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0