Inte lika grymt, men ändå helt okej,,,

Igår blev det ett sent träningspass och förutsättningarna var väl inte de allra bästa. Jag var trött, hade ont i huvudet och allmänt seg. Under passet kände jag mig svag och ganska orkeslös. Efter första repetitionen gick jag ner en vikt på de två första bicepsövningarna för att jag kände mig svag. Fast på de lägre vikterna kändes det mycket bättre och jag fick grym kontakt. Bamsecurl är en övning jag kör väldigt sällan och den kändes väl sådär igår, men omväxling förnöjer heter det ju. Triceps tog väldigt bra äve fast jag inte var så stark. På pushdowns brukar jag köra på 50 kg och eventuellt eventuellt kanske sänka till 45 (eller höja till 55) kg, men nu började jag på en lägre vikt och fick sänka repan vid andra set. I och för sig var det andra övningen, men ändå... Det kändes i alla fall bra. Ett helt okej pass, men inget superpass. Benträning ikväll och sen är kroppen genomtränad för den här veckan.

Dieten känns så där. Jag sköter mig med maten, men det känns inte som att det ger några resultat. Jag är fortfarande inte nere på förra veckans lägsta och det är imorn jag har avstämnigsdag igen. Det känns tungt, riktigt tungt. Jag vill ha ett stort fett minus på vågen och att mina jeans ska sitta bra. Just nu stämmer inget av dem.

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Armar: 3 x hantelcurl 13-12-12 kg, 3 x skivstångscurl 24,5-22-22 kg, 3 x bamsecurl, 3 x rep över huvudet 35 kg, 3 x pushdowns 45-40-40 kg, 3 x enarmspushdown


Kommentarer
Postat av: Petra

Håller tummarna inför avstämningen imorgon! Snart kommer du nog att se skillnad i spegeln.



Kram

2010-09-02 @ 14:21:08
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0