Jag har faktiskt ingen lust...

Vet ni vad? jag har faktiskt ingen lust att släpa mig bort till det lilla by-gymet och just därför komme rjag inte att göra det heller. Man ska ju bara göra det som känns kul och just nu så känner jag inte för att träna (i alla fall inte där). På fredag är jag hemma i Göteborg igen och då kan jag träna på "mitt" gym, vilket känns roligare. Sen kan det ju vara så att jag ändrar mig, får värsta suget efter att köra ett passoch då kommer jag naturligtvis att göra det... men inte som det ser ut just nu. Däremot finns det massor av andra roliga saker som man ka göra. Exempel på bra saker att göra är att promenera (med eller utan vovve) i den fina höstsolen, rida på ridplanen, rida ut i skogen m.m. varav jag har utövat de första två idag.

Ridningen gick väl inte helt smärtfritt till. Bara jag satte mig i sadeln så kände jag att mina sittben gjorde rejält ont sen sist (och då är det INTE skönt att sätta sig i en sadel igen). Som tur är så brukar sånt domna bort efter ett tag, så även idag. Det är roligt och underbart att rida, men samtidigt väldigt frustrerande eftersom min kropp inte lyder mig. Jag "kan allt" i huvudet (jag har tävlar St George förut för den som det säger nått), men det sitter inte i kroppen längre. Jag kan till exempel inte slappna av ordentligt för att sitta ner i traven. Men med lättridning går det bra och att sitta ner i skritt och galopp är ju inga problem. Det var i alla fall roligt och svettigt och jag ska försöka se till att jag hinner rida i alla fall en gång till innan det är dax att åka hem igen. =)

Kommentarer
Postat av: emma s

Låter himmelens skoj o rida även om d nöter lite i baken ;) Jupp, ska hämta bilen till brodern x) Åker dock till Gbg imorgon :( så det var ju dålig timing :'( du får pausa i Vås på vägen hem ist!! DD

2010-09-13 @ 21:25:42
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: JHH

St Gerorge är imponerade :)

Har inte läst din blogg tidigare men tolkar det som om du inte har ridit på länge. Jag tycker ändå det är en ganska skön känsla att få träningsvärk efter att ha ridit igen efter ett uppehåll. Då inser att man återigen att man har muskler som man annars inte märker av. Förövrigt är väl häst/stallarbete en form av styrketräning?

2010-09-15 @ 13:59:36
URL: http://jhh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0