Man ska inte ropa hej...

Det blev inget superpass igår, men det får väl ändå godkänt. Jag var svag i bänkpressen, men envisades ändå med att ha ganska hög vikt trots att jag inte orkade många reps alls själv. Jag kände inte nånting i bröstmusklerna heller i den övningen, vilket alltid är trist, men det måste ha tagit eftersom jag var totalt slut när jag skulle köra bröstpressen. sist körde jag på 60 kg, idag orkade jag med nöd och näppe 45 kg i samma maskin. Vad hände där? I och för sig är det ju stor skillnad mellan att ha en övning som första övning och som andra övning, men ändå. Orkad einte många på 45 kg heller så jag körde drop vilket kändes mest effektivt. Axlarna kändes även dem väldigt trötta när det var dax att ta itu med dem. Kände mig ganska orkeslös i hantelpressen, men lyckades ändå pressa upp hantlarna i ett godkänt antal reps, plus nån till med hjälp. När jag körde axelpressen var jag helt slut i axlarna också och kändes knappt som att jag orkade pressa mina bara händer uppåt så jag fick rätt mycket hjälp i de sista repsen där också och höll emot mest på vägen ner. Kändes väldigt effektivt! Inget superpass blev det för jag hade ingen vidare bra känsla i kroppen, det så där med kontakt och styrka... men det tar jag igen nästa gång! =)

Idag fyller min käre pojkvän och sambo år och det har redan firats med en gemensam frukost och morgonmys. Normalt sett så ligger jag kvar och sover när han sticker på jobbet. Ikväll ska vi fira mer med god mat, presenter och mera mys. Ikväll (ej hela dagen) blir det därför ett uppehåll i min nyupptagna diet. Det bjuds på älgkött, gula kantareller, potatisgratäng och cheesecake, eventuellt även chokladfugdetårta om det blir nått kvar av den som han tog mer sog för att bjuda sitt jobb på. Kommer att bli en härlig kväll! =)

Motion: Styrketräning Bröst & Axlar: 4 x bänkpress 50-55-52,5-50 kg, 3 x bröstpress 45 kg drop, 4 x flyes i CC, 4 x hantelpress 15-14-13-12 kg, 4 x hantellyft åt sidan 8-8-6-6 kg, 4 x axelpress i maskin 25 kg

Kommentarer
Postat av: emliscious

ja det gäller verkligen att inleda med den övningen man vill "satsa" på =)

2010-09-22 @ 09:54:35
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0