Bra ryggträning!

Idag var jag riktigt sugen på att träna. Rygg är roligt! Förut brukade jag tycka att det var det tråkgaste att träna i och med att jag verkligen aldrig fick någon kontakt, men nu när jag lyckas så är det riktigt kul! Idag blev det mest breddövningar med mycket latsdrag i olika varianter. Jag körde den första på normaltung vikt och de andra två övningarna på lite lättare. Det kändes bra! Fick riktigt bra kontakt i sista latsövningen, latsmaskinen. Sen kändes även T-barrodden riktigt bra. Jag körde tyngre än jag gjort förut, 25 kg på "stången" och fick superbra kontakt. Tyvärr kändes det inte lika bra i den vanliga rodden. Jag har inte kört den på evigheter så jag trodde att den skulle kännas riktigt bra nu när jag haft en paus ifrån den men icke... Får nog testa att köra den först så kanske det känns bättre... Allt så allt kändes det som ett bra pass och nu känner jag mig riktigt slut i ryggen! =)

Motion: Styrketräning Rygg: 3 x latsdrag 57 kg, 4 x t-barrodd 20-25-25-20 kg, 3 x latsdrag V-hantag 49 kg, 3 x latsmaskin 45-45-40 kg, 3 x rodd 40 kg, 3 x ländryggsmaskin 35-30-30 kg, 3 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: emliscious

känns som du fått riktig nytändning i träningen sen du bestämde dig att vänta med tävlandet!? =)

2011-04-26 @ 21:40:47
URL: http://www.emliscious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0