Bröstträningen är rolig igen. Tungt ska det va!

Helt okej träningspass idag. Jag var kanske inte riktigt så stark som jag ville men det kändes ändå bra. Jag ville gärna klara av de där 3 repsen på 60 kg i bänkpressen som jag var såååå nära sist men tyvärr blev det bara nära 2 st idag. Med tanke på att det var dagen efter en laddningsdag jag nästan fick upp 3 reps och idag "bara" är dagen efter en vanlig dietdag så var det kanske inte så konstigt att det inte blev några nya rekord men man vill ju alltid bli starkare ändå. Bänkpressen kändes bra. Fick hjälp så att jag låg kring 4-5 reps vid varje set, alldeles lagomt i mitt tycke. Hantelpressen körde jag djuuuupt och det kändes bra. Kontaktmässigt så var flyesen bästa övningen. Där brände det rejält. Sista setet i den övningen körde jag riktigt lätt och fick det verkligen att svida. Ritkigt grym bröstträning med andra ord. Magträningen gick också bra. Jag fick okej kontakt i första övningen och sen blev den riktigt bra i den sista. 2 övningar kändes som att det räckte i och med att jag kör mage 2 gånger i veckan nu, samtidigt som bröst och som axlar.

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Bröst & Mage: 5 x bänkpress 60-60-60-50-50 kg, 3 x sned hantelpress 17 kg, 4 x flyes i CC, 3 x bröstpress i maskin 40 kg, 3 x flyes nedifrån i CC, 3 x magmaskin, 3 x magmaskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0