Dumma benhinnor som hindrar mig i allt!

I torsdags n'är jag gick till gymet tog jag ett felsteg... ett steg där jag satte ner foten liiiite hårdare än vanligt och givetvis straffar det sig på en gång. Benhinnan börjar värka som bara den trots att jag arit smärtfri rätt länge nu... Igår hade jag vääääldigt ont men det har aldrig påverkar min träning innan som det gjorde igår... Det gick ju tydligen inte att göra alla benövningar när man har sååå ont i benhinnan... Sittande och liggande lårcurl är t.ex. omöjligt i och med att man spänner sig lite i underbenen då och då gör det ont kan jag meddela... Inte heller benpressar där man sätter fötterna högt går nått vidare... Därför blev mitt pass igår inte roltigt som planerat, men jag lyckades ändå få till det bra. Körde inte supertungt i benpressen men tills det sved ordentligt. Bästa övningen för benen tycker jag! Den tar så himla bra. La även in en bröstövning på slutet bara för att få lite mer träning men annars kändes allt rätt bra... ja, förutom att jag var tvungen att hasa mig runt på gymet och släpa fötterna efter mig och gå oerhört försiktigt men det är sånt som händer. Det är i alla fall hårdvila som gäller för mina stackars ben nu. Inget promenerande. Lite surt för jag trodde äntligen att jag skulle kunna ta lite promenader i helgen... Det är ju sååå härligt och nu ska det ju a fint väder också... men men.. tråkigt att ETT steg kan göra så mycket...

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning ben: 5 x benpress 240-280-280-280-280 kg, 4 x stående vadpress 142-142-142-97 kg, 4 x benspark 55-55-50-50 kg, 4 x bollrullningar för baksidan, 3 x pecdec 28 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0