Idag är en pissdag helt enkelt...

... av anledningar som jag inte ens orkar, eller kan, ta upp. Jag hoppas att ett tuuuung bröst- och magpass kan råda bot på det ikväll. Här ska mosas muskler! I need boobs! Annars känner jag mig mest tjock och plufsig... Degig och tung. Inte kul alls kan jag berätta!

En sak har gått bra idag och det är cyklingen... Mitt vardagsrum är ju numera möblerat med en träningscykel som jag dessutom har cyklat på hela 3 ggr! Ni kanske inte förstår storheten i det hela men jag har i många år tillhört den skaran (jag antar att vi är flera) som hatar att cykla. Jag har undvikit att cykla till varje pris. Därför var det kanske en aning knepigt att jag valde just en cykel när jag skulle ha en konditionsmaskin till hemmet... men så blev det och det känns faktiskt jättebra. Första passet (i lördags) blev 30 jobbiga minuter... I söndags siktade jag på samma tid men blev positivt överraskad när jag orkade pressa på i 15 min till... Imorse blev det ytterligare en kvart. Grymt bra... Första 10 min är en plåga men sen är benen bortdomnade så då är det bara att köra på. Kör inte så supertungt motstånd men fullt tillräckligt för min del. Känns bra att kunna variera cardion lite... Att kolla på How I met your mother samtidigt som man cyklar gör det helt klart roligare! =)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jag önskar att jag hade plats med en träningscykel. Tror att man så lätt skulle kunna sätta sig och bara slöcykla (men samtidigt ändå göra mer nytta än att sitta i soffan) till ett bra program!

2011-04-05 @ 17:46:34
URL: http://epinefrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0