Nytt personbästa i hantelpressen...

idag gick jag till gymet utan nån större förhoppning att det skulle gå bra. jag har visserligen laddat rejält med mat under de senaste dagarna men jag kände mig otymplig, seg och däst. Tji fick jag. Det blev nämligen nytt rekord, det andra för dagen. Min pojkvän sa att det var lika bra att jag körde rejält tungt idag när jag ändå hade så mycket energi i kroppen så det var bara att lyda. Testade på 18 kgs hantlarna när jag normalt kör på 17 och de kändes ju bra så det var lika bra att höja lite till... 19 kg, en omöjlighet trodde jag... men icke. Fick till 2 st bra set på ca 4-5 reps. Väldigt bra och helt klart min vikt för dagen. Att köra lättare än så hade ju varit "för lätt" i mitt tycke men jag är osäke rpå om jag hade höjt utan peppningen. Det tråkiga är bara att jag får inte upp varken 18 eller 19 kgs hantlarna själv till startläge så jag är beroende av hjälp... men det har jag ju iof nästan jämt ändå. =) Resten av passet var också grymt. jag var stark, hade bra kontakt och fick sjuk pump. Fick sån kramp i musklerna på slutet att det var helt otroligt. Fick stå och hålla i dem... Haha... Lustigt! Grymt pass! =)

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning axlar & mage: 4 x hantelpress 18-19-19-15 kg, 4 x sidolyft med hantlar 10-10-10-7 kg, 4 x militärpress i smithmaskin 31 kg, 4 x sidolyft med cable, 4 x baksideflyes i CC, 3 x situps på lutande bänk, 3 x benlyft, 2 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: victoria

Härligt med pb, sjukt stark och starkt! =)

Har ni hantlar för varje kilo på ditt gym? Fan vilken lyx :D På mitt gym är det oftast 2,5 kilo till nästa hantelpar.

2011-04-17 @ 20:55:56
Postat av: Johanna

Victoria: Japp det har vi. Väldigt bra! =)

2011-04-18 @ 08:06:53
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Christer

Grattis till PB

2011-04-18 @ 13:20:21
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0