Stark i bänkpressen!

Ett tungt bröst- och magpass stod på schemat idag. Var faktiskt länge sen jag körde bröst tungt. På sistonde har jag mest lalat omkring med lätta vikter och kört mååånga reps och försökt gå extra djupt i övningar och såna saker. Idag åkte vikterna på igen. Mitt PB i bänken är ju 1 reps på 60 kg och det gick finfint idag med... tror att jag hade klarat 2 st galant om min käre pojkvän inte varit lite för ivrig med passningen... men jag klarade iaf 1 reps själv varje set jag körde på 60kg och sen fick jag hjälp med några extra. Innan har jag bara klarat det en gång och sen direkt varit tvungen att sänka vikten... Det tar sig! =) Härligt att vara tillbaka i bänkpressen också! Körde sned hantel på tyngsta nåntin, 20 kg... men det kändes för tungt... så fick bli några set på 18 kg istället som kändes mycket mer rätt, iaf när det kom som andra övning. Jag får lite kramp i vänsterhanden när jag har tunga hantlar i den övningen så hade problem att hålla hanteln mot slutet av de tunga seten... Råkade tappa den när jag skulle lägga ner... ooops! Annars gick bröstdelen väldigt bra. Ingen vidare kontakt i bänk och press men grym kontakt i flyes. Blev riktigt slut! Magträningen däremot... Blä! Gick inte alls bra. Jag brukar oftast bara köra med kroppsvikt där eller rätt lätta vikter... Nu blev det tyngre och jag fick inte alls till så att det kändes bra... Har ni några tips? Eller tips på bra tunga övningar? Inget som involverar ligga på någon boll eller liknande!.

Nu håller jag på steker 1,1 kg biffar med fetaost i... Snaaaart middag! Mums!

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning bröst och mage: 5 x bänkpress 60-60-60-50-50 kg, 5 x sned hantelpress 20-18-18-14-14 kg, 4 x flyes i CC, 4 x flyes underifrån i CC, 3 x magmaskin, 3 x mage med rep, 3 x höftrullningar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0