Benmos avklarat...

Bild från förra tisdan då jag provkände(ej tränade) på bensparken när jag väntade...
Ny benträning idag och det var rtt stor skillnad från förra passet. En himla massa bensparkar och sumosquats var det nya... men det vörjade på samma sätt som sist med utfallsgång. John tog 24 kgs-hantlarna och jag ille ju inte va sämre så jag hakade på. Gick ju finfint men var väldigt jobbigt. Målet var 20 steg i varje set och det klarade jag de två första seten, men det sista gav jag upp vid 14 steg för vänsterbenet pallade inte mer. Sjukt nöjd i alla fall! =) Sumosquaten var en övning som jag aldrig kört förut och den kändes lite lustig... Tyvärr fanns det inte tillräckligt tunga hantlar på mitt gym för att hålla mig endast till de ordinerade repsen. Testade runt lite för att få det att kännas tyngre med kortare pauser i bottenläget men kom ändå upp i 15 reps. Kändes rätt bra i alla fall för att vara första gången. På förra schemat så supersetade jag ju knäböj och upphopp... på det nya så är det superset mellan benspark och upphopp vilket jag trodde skulle vara mycket lättare... Tji fick jag. Sjukt jobbigt det också. Eller man kan kanske konstatera att upphopp alltid är sjukt jobbiga, sääärskilt om man kör dem i kombination med en annan jobbig övning. =) Nytt var också att stående vadpressen skulle supersetas med vanliga simpla tåävningar... Simpla, jo tjena. Vilken sjuk kramp jag fick i vaderna. Grymt bra träning! =)

Annars har jag en väldig träningsvärk i ryggen idag, särskilt ländryggen så jag antar att marklyften tog där de skulle. Jippie! Förresten så löste jag problemet med hungern innan med att äta de tmater som jag egentlige skulle ha till middag innan träningen. Funkade finfint och jag höll mig ändå till planen. Ibland får man ta till såna nödlösningar även om jag inte tycker att det är optimalt... men idag blev träningen senare än vanligt och jag därmed hungrigare än vanligt. Löste sig bra och jag hade lagom med energi till träningen.

Motion: Crosstrainer 40 min
Styrketräning Framsida ben & Vader: 10 min cykel, 3 x utfallsgång med hantlar á 24 kg, 3 x sumosquat 40 kg, 3 x benspark 65-60-50 kg i superset med 3 x 15 upphopp, 3 x enbensbenspark 25 kg, 3 x stående vadpress 142-142-124 kg i superset med 3 x 20 tåhävningar, 3 x vadpress med böjda ben i benpressen 120 kg

Kommentarer
Postat av: Em

Vet inte om du kör så redan men sumo brukar jag köra med en fot på varsin step up bräda! Då kan du gå sååå mycket djupare

Och det blir sjukt mycket tyngre! Då räcker nog hatlarna bra!

2011-08-23 @ 21:56:03
URL: http://Www.emliscious.blogspot.com
Postat av: Annelise

Japp-japp-japp!!! Är grymt jobbat!!!

2011-08-24 @ 08:22:50
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: Johanna

Em: Nej, körde inte så men tack för tipset! =)

2011-08-24 @ 08:25:43
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: em

Nej kör man på golvet tar det inge vidare, men bygg upp step up brädor högt och så går du ner med hanteln i golvet Då jävlar får du pump! Det kan jag lova!! =)

2011-08-24 @ 08:40:13
URL: http://emliscious.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0