Ingen energi alls...

Igår åkte jag bil hela dagen, eller närmare bestämt i 10 timmar. På slutet av dagen höll jag på doooog av hunger. Var så sjukt hungrig så länge. Och källscaseinet gjorde ingen som helst skillnad. Imorse vaknade jag lika hungrig. Galet hungrig och inte alls sugen på den morgonjogg som väntade. Men det var bara att bita ihop för det står på schemat och ska därmed göras. Det var bara att slänga på sig kläder och skor och bege sig ut.

Jag måste dock erkänna att det var långt ifrån mitt bästa löppass som avklarades imorse. Jag orkade inte mycket alls utan fick ta många gåpauser. Sista halvan av rundan gick bättre och jag kunde springa längre men jag kände mig trött... fast ändå så gick det bättre än jag hade trott när jag låg där i sängen och trodde att jag skulle svälta ihjäl. Jag hade på mig gps-klocka också så kunde hålla koll på min hastighet. Låg oftast omkring 5:30 min/km när jag sprang, men det varierade mellan 4:45-5:50 min/km. Hade jag sprungit saktare så hade jag kanske orkat springa mer, men jag tyckte redan att det kändes som att jag släpade mig fram. Tycker det är svårt att springa riktigt sakta, över 6 min/km (10 km/h), när jag springer ute... men jag ska tänka på det nästa gång så kan jag springa mer på rundan. Men nästa gång hoppas jag att jag inte är lika hungrig, trött och orkeslös också. =)

Nu är det i alla fall avklarad... Check för det! =) Vidare mot nästa utmaning.

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Jag känner igen det där. Det är verkligen jättesvårt att springa lååångsamt! Det känns som att hela teknikbiten raserar (även om den antagligen inte bra innan)...

2011-08-18 @ 10:49:15
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: Ebba

Brukar också ligga runt 5.30 min/km, känns som en lagom hastighet, haha =) Går inte att springa jättesakta.. Även om jag saktar ner farten är jag tillbaka i snabbare tempo efter några meter. :P

2011-08-18 @ 11:34:55
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: emma s

Trist när det är så där och hungersnöden är stor!! Men måste få finnas sånna dagar också, bra genomlidet i alla fall ;)

2011-08-18 @ 11:52:10
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag tycker det är precis tvärt om, mycket lättare att springa fort på band, ute blir det lätt mycket långsammare!

2011-08-18 @ 18:15:12
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0