Tränar så att svetten sprutar...

Genomdränkt av svett är mer regel än undantag numera...
Idag var det dax för ett av veckans två "värsta" (och roligaste) pass. Så fruktansvärt jobbigt. Fast det kändes bra mycket bättre den här gången än förra veckan då jag verkligen höll på dog. Nu kunde jag utföra övningarna bättre. Alla knäböj blev djuuupa, sist så orkade jag inte riktigt på de sista så de blev inte fulldjupa men ändå rätt bra. Jag hade bättre kontroll på utfallsstegen, höjde vikten med 2 kg och flåsade på som en tok... Det måste vara bland de flåsigaste styrketräningsövningarna som finns. Förra veckan så sa vi ju att vi skulle höja vikten i frontböjen den här veckan och det gjorde vi också... Gick finfint men kändes så klart betydligt jobbigare. Nästa vecka testar vi 60 kg. Jag har verkligen fått in det bra vart stången ska ligga nu. På dagens gym hade de annars ingen vadderad tub/kondom till den fria stången så jag trodde att jag skulle få rätt ont i knäböjen... men det gick bra det också... Det som var mest snopet var nog faktiskt benpressen. Den såg himla fin och bra ut, men kändes som helt fel vinkel. Man tryckte för mycket uppåt för att det skulle ge särskilt mycket. Man kunde lasta på hur mycket vikt som helst utan att det kändes vidare tungt... osis... Jag gillar ju benpress annars. Tyvärr hade gymmet inte heller nån stående vadpress så det fick bli två övningar i den sittande. Var inte att tänka på att köra det i benpressen heller för hade blivit alldeles för skarp kant att köra mot pga den konstiga vinkeln. Men men, bra att passa på antar jag då det inte finns nån sittande på mitt vanliga gym.

Dieten går bra annars. Jag är inte sugen på nått särskilt... inte heller frestad när resten av semesterfirarna i huset äter goda middagar och efterrätter eller på de andras medhavda luncher ute på öarna... I eftermiddags var jag dock sugen på att äta mer... mest för att jag var så himla trött och hungrig och visste vilket mördarpass som väntade... men icke... hade energi nog att genomföra passet bra ändå. Tur det! =)

Motion: Styrketräning framsida lår och vader: 10 min cykel, 3 x utfallsgång med hantlar á 20 kg, 3 x frontböj 40-50-50 kg, 3 x sittande vadpress, 3 x benpress, 3 x knäböj 60 kg i superset med 15 st upphopp, 3 x sittande vadpress

Kommentarer
Postat av: Annelise

Oj, jammen starkt att köra så tung frontböj!!

Skönt att det går väldig bra med din diet;)

2011-08-03 @ 00:17:18
URL: http://anneliseaf.blogspot.com
Postat av: victoria

ja utfallsgång är verkligen flåsframkallande. jag har svårt att få greppet att hålla hela vägen också, benen orkar men inte greppet :/

2011-08-03 @ 00:58:18
Postat av: Johanna

Victoria: Jag måste använda mig av dragremmar. :)

2011-08-03 @ 09:11:01
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: victoria

Ja det kanske man skulle testa. Jag har testat köra med stång istället men det tar inte lika bra plus att det känns mest vingligt och farligt. Men remmar får det bli nästa gång =)

2011-08-03 @ 12:19:49

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0