Min träningsbakgrund...

Occarina, Mammas häst som jag tävlade i hoppning - min D-ponny Zeb - min Heineken
Det var det dax att börja beta av listan... Min träningsbakgrund finns som hos många andra inom fitness (som jag har förstått det iaf) inom hästsporten. Jag är inte alls förvånad över att det är så många föredetta hästtjejer som väljer att fortsätta med just styrketräning. Det finns många likheter. Båda är individuella sporter som kräver mycket tid, regelbundenhet och långsiktighet. Jag gillar båda två!

Jag fick min första egna häst när jag var 11 år. Totalt har jag haft fem egna hästar (tre ponnyer och två stora hästar) och några till låns. Som mest har jag haft tre hästar samtidigt. Nästan på en gång började tävlandet. I början var det inom både hoppning och dressyr (samt en enstaka fälttävlan), men allt eftersom så valde jag bort hoppningen för att bara satsa på dressyren. Jag älskar dressyr! I dressyren slipper du det där tur-momentet som man inte kan förneka finns i hoppning. Dressyr är enligt mig betydligt svårare än hoppning och där ligger även charmen. Hur som helst har jag tävlat sjukt mycket. Jag kommer ihåg det året som det var som allra mest. Då tävlade jag varje helg från mars till november, oftast både fredag och lördag, eftersom jag tävlade ponnyhoppning, ponnydressyr och storhästhoppning. Busy, men otroligt roligt och som jag sagt innan så älskar jag ju att tävla!

Jag har tävlat i:
Dressyr: St George
Dressyr Ponny: FEI (kvalade till SM, men ställde inte upp)
Hoppning: 120 cm
Hoppning ponny: LA/Msv
Fälttävlan ponny: Lätt

Som ni kanske förstår så fanns det inte tid för så mycket annat även om jag tror att jag varit på någon enstaka fotbolls-/basket-/längdskidsträning när jag var riktigt liten. Jag var en av dem som aldrig gillade idrotten i skolan, kanske för att det var så mycket bollsport och lagövningar? Efter gymnasiet gick jag lite (mycket) sporadiskt på gymmet och styrketränade. När jag började plugga igen 2005 började jag styrketräna 3 ggr i veckan och sen har det väl ökat därifrån. De senaste tre åren har jag tränat riktigt hårt och det tänker jag fortsätta med. I framtiden hittar jag gärna tillbaka till dressyrsadeln igen. Mina stövlar och hatt ligger i källaren och väntar! Nu nöjer jag mig med att rida mammas hästar ibland.

Min D-ponny Zeb - Min D-ponny Midnight Sun - Min C-ponny Kläringe Nougat
Saknas bilder på är min storhäst Nepal


Kommentarer
Postat av: I min lilla lilla värld

Och här ännu en ;) Dressyr så klart. Jobbade för Ulla Håkansson år 2000. Saknar hästarna sjukt mycket. Någon dag ska jag återvända till sadeln

2011-12-20 @ 23:16:20
URL: http://saratilling.se
Postat av: Petra

Vad duktig du var/är :) Å vilka fina hästar. Vill oxå ha häst :(

Men det får la bli i ngt annat liv ;)



Ha en bra dag!!!

2011-12-21 @ 07:30:56
URL: http://fitnessmorsan.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ja se den gamla goda tiden.... E det jag å Teddy på sista bilden med dig och nougat??

2011-12-21 @ 09:27:18
Postat av: emelie

härliga bilder!!



nu saknar jag min häst ännu mer!!

2011-12-21 @ 10:19:17
URL: http://emelie.teambodyscience.se/
Postat av: Johanna

Sara: Härligt!

Petra: Precis. =)

Jessica: Japp, det är ni. Det är när vi var på ridläger i Fyrsjön och var nere och badade vid sjön. Sen hade vi maskeradhoppning och sånt också.

Emelie: Ja, man saknar de små liven.

2011-12-21 @ 10:30:59
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ja precis det var det jag trodde!Hehe de minns jag:)! Jag se lite liten ut... trots jag inte åldrats en dag. skumt. Ja man saknar dom ju...

2011-12-22 @ 08:52:05
Postat av: Johanna

Jessica: haha, det hoppas jag att du har gjort! Annars bör du starkt ifrågasätta eventuell pojkvän/raggs böjelse i de pedofila riktningarna! ;) Men visst var vi söta! Himla osis att man inte har mer kort från den tiden på datorn.

2011-12-22 @ 11:17:03
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nästan lika söta då som nu:D! mmm ja jo lite ha jag nog åldrats... iaf så ha nog resten av kroppen växt ikapp fötterna....

2011-12-22 @ 14:11:09

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0