Dålig start men bra avslut...

Idag var det nära att det inte blev någon träning för min del. Jag var trött och hungrig när jag kom hem från jobbet och att jag somnade ett tag i soffan gjorde inte direkt saken bättre. Det hade inte varit någon större katastrof att vila i och med att jag tränat 4 dagar på raken, men jag ska vila fredag, lördag och söndag den här veckan i och med att jag får besök då så vill gärna träna de här dagarna jag kan. Tack vare min pojkvän tog jag mig iväg. Men 150 gr keso och en extra skopa PWO så kändes det rätt bra tillslut. 100 kcal extra idag mao, men det kändes välbehövligt.

Väl på gymet så startade passet dåligt. Benpressen kändes inge vidare. Det kändes som att jag hade väldigt träningsvärk i baksida lår. Testade att köra 2 st tunga set som kändes okej och 1 set där jag körde djupare men det kändes värdelöst så tillslut avslutade jag övningen med ett set där jag körde lite mitt emellan. Resten av passet gick faktiskt bra. Annars tycker jag ofta att hela passet brukar bli dåligt när man får en dålig start. Det enda som inte k'ndes helt bra var att sperseta benspark och lårcurl, men det var tidseffektivt  alla fall. Grymmast var helt klart den horisontella benpressen. Superbra övning. Mina ben bara skakar på de sista repsen i varje set och det känns så himla bra! Om de har den på ditt gym så testa! =)

Jag var dessutom ute och sprang imorse. Inget hiskeligt tempo, men det kändes bra!

Motion: Morgonjogg 5,6 km
Styrketräning Ben: 4 x benpress 240-240-160-200 kg, 4 x horisontell benpress 79 kg, 3 x stående vadpress 124 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40-45-45 kg i superset med 3 kg benspark

Kommentarer
Postat av: victoria

Kör du benpressen där man lastar på vikter och pressar uppåt?

Och den horisontella, är det den med en fotplatta som lutar lite uppåt, där man har kuddar på axlarna och går ner på huk typ?

2011-02-10 @ 02:23:41
Postat av: Christer

Man kan som sagt inte alltid ligga på topp.

Även om det är surt de dagar man inte presterar max.

2011-02-10 @ 14:10:43
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: sandra

bra blogg:D

2011-02-21 @ 19:44:50
URL: http://helgesandras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0