Ett okej gympass...

Ett okej armpass men inte strålande. Jag saknade lite gnista. Var inte jättesugen på att träna idag faktiskt men det är skönt att det blev av. Inte en PWOn kunde få mig att tagga till. Bicepsträningen gick okej. Jag tog kanske inte ut min till max men lagomt trött i musklerna blev jag nog. Bäst kändes bamsecurlen, precis som förra veckan. Triceps gick bättre än biceps, där fick blev de sista 2 övningarna riktigt bra. Nästa gång ska jag nog köra lite andra övningar för de här känns lite så där just nu. Omväxling förnöjer heter det ju

Efter styrketräningen körde jag cardio. Fick först sitta och vänta på att en crosstrainer skulle bli ledig men det var rätt skönt att få en lite längre paus än planerat. Tyvärr hade jag mina tunna gymskor med nästan ingen sula på mig idag. Dåligt planerat. De är inte uppbyggda alls i hälen så jag fick stå lite på tå hela tiden så tillslut blev jag så himla trött i benen. Fick lite krampkänsla, särskilt i högerbenet... Härdade ut i 30 min och sen bytte jag till motionscykel. Gick faktiskt ovanligt bra att cykla. Egentligen hatar jag att cykla men satt på en sån cykel där man sitter som i en stol och det var helt okej i en kvart. Var nästan sugen på att köra några minuter extra mn tog mitt förnuft till fånga och åkte hem istället... =)

Motion: Crosstrainer 30 min, Cykel 15 min
Styrketräning Armar & Mage: 3 x hantelcurl 14-14-13 kg, 3 x scottcurl 23 kg, 4 x bamsecurl, 3 x pushdowns 25-25-20 kg, 3 x rep över huvudet 15 kg, 3 x tricepsextension med vitkplatta, 3 x situps, 3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Vas

Kan vara värt att nämna att du kanske ska kolla upp vad forskning visar / rekommenderar när det gäller styrketräning och konditionspass nära inpå varandra om man snackar där syftet är att bygga muskler, vilket jag antar så här är fallet. ;)

Konditionsträningen hämmar egentligen effekterna av din styrketräning och direkt före är cardio det sämsta tillfället att utföra det på och direkt efter det näst sämsta.



Bara lite tips för att vara så optimal som möjligt nu eftersom du ska upp på scen. Sen är det väl upp till en själv att avgöra om man orkar vara så optimal :)

2011-02-02 @ 22:00:37
Postat av: Johanna

Vas: Tack för tipset. Visste faktiskt det där sen innan (men alltid bra med påminnelser/tips). Kör endast cardio efter passet och då efter de pass som innehåller muskler som jag inte prioriterar (som dagens armar). Tycker annars att det är bra med lite variation från morgonpromenaderna men tänkte försöka få in mer utelöpning när det tinat av bättre. Annars duger crosstrainern bra någon gång i veckan just nu som pulshöjare. Jag är tacksam för alla tips du har! =)

2011-02-02 @ 22:41:37
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0