Armar, mage och cardio...

Som planerat blev det ett långpass på gymet idag. Först träning, sen kosttillskott och tillslut cardio. Styrketräningen gick riktigt bra. Det var ett tag sen jag "bara" körde armar som ett pass nu. Vanligtvis så kör jag bröst och armar men iom att jag fick lite ont i handleden sist så tyckte jag att det var bäst att skippa bröstträningen den här veckan.

Körde mina vanliga övningar med hantelcurl och scottcurl som start. De tog bra. Sen la jag till bamsecurl. Den övningen tycker jag brukar variera väldigt. Ibland tar den bra och ibland inte, oftast sådär. Idag däremot så tog den superbra. Så himla bra dessutom! Blev totalt slut i biceps och de värkte genom hela tricepspasset också. Där körde jag samma sak. Först mina vanliga övningar och sen en som jag inte kör så ofta, tricepsextension med viktplatta. Både bamsecurlen och tricepsextensionen körde jag rätt lätt men det tog som bara den. Sved riktigt ordentligt! Hääääärligt! Även cardion efter passet gick bra. Lite så där lagomt jobbigt!

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning Armar & Mage: 4 x hantelcurl 14-14-12-12 kg, 3 x scottcurl 23 kg, 4 x bamsecurl, 4 x pushdowns 25-25-20-20 kg, 3 x rep över huvudet 15 kg, 4 x tricepsextension med viktplatta, 3 x situps, 3 x sneda benlyft

Kommentarer
Postat av: Christer

Skönt att kunna träna som vanligt när man haft uppehåll

2011-01-28 @ 21:34:20
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: SuperSHEro

När är det du ska tävla? Härligt när man känner att övningarna verkligen tar där de ska.

2011-01-30 @ 21:08:22
URL: http://supershero.blogg.se/
Postat av: Johanna

Superhero: 11 juni. =)

2011-01-30 @ 22:21:17
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0