En tillfällig svacka i ryggträningen?

Idag kändes faktiskt träningen som lite av en besvikelse. Det känns som att ryggträningen gått så bra på sistonde men idag var jag mer tillbaka på min "vanliga" nivå. Det kändes väldigt tråkigt faktiskt. Jag körde övningarna och var väl ungefär lika stark som vanligt. Skillnaden och det som gjorde att det inte kändes som ett bra pass var att jag inte alls fick lika grym kontakt som jag fått på sistonde. Lite kontakt fick jag, men inte alls den där som bara svider, bränner och smärtar så skönt när man blir helt slut. Jag tror, och hoppas, ändå att ryggen fick sig en ganska bra omgång idag. 2 latsövningar, 2 roddövningar och 2 ländryggsövningar borde ju göra susen. Alla gick ungefär lika bra.

Om jag istället ska skriva om nått som gick bra så var det crosstrainern efter styrketräningen. Jag hade egentligen tänkt gå en sväng efter jobbet, men kom hem lite senare än jag tänkt så det var nästan bara att göra sig klar direkt för gymet istället... därför blev cardion lagd till gymet idag men jag tycker egentligen bäst om det just nu förutom att jag kommer hem så sent. Innan när jag kört så har jag klrt på samma motstånd ett tag för att sen sänka ett hack ner när det blir för jobbigt och köra på det lägre motståndet tiden ut... idag körde jag istället på samma motstånd hela tiden och det kändes alldeles perfekt lagomt. Jag har verkligen fått bättre ork på crosstrainern. Snart får jag höja mitt startmotstånd! =) Imorn tar jag med träningskläderna och så kör jag ett pass på crosstrainern direkt efter jobbet.

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning Rygg: 4 x rodd 45 kg, 4 x latsdrag 43,5 kg, 4 x skivstångsrodd 40 kg, 4 x latsmaskin 45 kg, 3 x ryggresningar, 3 x ländryggsmaskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0