Första cardiopasset på dieten avklarat

Att packa träningsväskan och ta med den till jobbet gjorde verkligen att min löpning blev av. I det här ruskvädret ville jag bara gå hem när jag jobbat klart, men väskan var ju redan med så då fick jag väl så lov att gå till gymet och springa på bandet... och så blev det. På vägen dit så bestämde jag mig för att jag skulle stå på bandet i 45 min, no matter what, men drömschenariot ar ju själklart att jag skulle springa hela tiden... Tyvärr blev det inte så. Det kändes fruktansvärt jobbigt så jag bestämde mig för att köra en variant som jag körde när jag bodde i USA och försökte "lära" mig löpträna (hade aldrig sprungit för att motionera innan). Upplägget såg ut som följande:

Springa 15 min - Gå 5 min - Springa 10 min - Gå 5 min - Springa 5 min - Gå 5 min

Jag höll högre hastighet än när jag bodde i USA och aldrig sprungit i hela mitt liv, men ändå en rätt låg hastighet. jag snittade på 10,1 km/h på löpomgångarna och 6,5 km/h på gåomgångarna. Totalt blev det 45 min varav 30 min löpning och 30 min gång, 6,7 km. Först kände jag mig väldigt besviken men så tänkte jag att det var ett steg på vägen till bättre kondition och bara jag tar mig iväg och gör det regelbundet så kommer konditionen på köpet. Då kändes det bra och när jag var klar kändes det som att jag hade fått ganska bra träning tillslut. Nu ligger utmaningen i att hitta tillfälle för mina 5 x 45 min cardiopass i veckan... Den här veckan har jag känt mig så väldigt trött på mornarna, men det bästa vore om jag tog mig upp och kom ut och gick eller sprang innan jag ska jobba... vi får se hur det blir. Bara att hoppas på piggare tider. Imorn blir det promenad ute, eller inne om det är lika katastrofalt  med snön på gatorna som idag. Ingen löpning för jag måste vårda mina benhinnor så att de håller. De gör inte ont , men känner att de varit utsatta för påfrestning.

Kommentarer
Postat av: Marika

Älskar drivet i din blogg!!! Men mer bilder önskas!!!Får jag fråga hur lång du är!?!

2011-01-05 @ 23:53:46
Postat av: Johanna

Marika: Jag är 173 cm lång. Oftast känner jag mig så löjlig när jag tar kort till bloggen... men vem vet. Det kanske kommer lite fler snart. =)

2011-01-06 @ 08:46:45
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Ebba

Åh, ska bli spännande att följa dig! :D Kommer säkert gå jättebra! Heja heja =)

2011-01-06 @ 12:22:11
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Ousa

Ska bli kul att följa din resa! tror det kommer gå riktigt bra för dig!

2011-01-06 @ 12:32:09
URL: http://correr-ousa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Inte vara så självkritisk! Du är ju på väg!

Heja! Heja!

2011-01-06 @ 16:16:33
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0