Nytt rekord i axelträningen

Yes! Idag satte jag ett nytt rekord! 17 kg i hantelpressen, i set 2 dessutom och jag gjrode ett helt okej antal reps också. Nästa gång ska jag börja med 17 kg direkt! Svåra är bara att lyckas få upp dem så jag kan börja pressa men med lite hjälp är det inga problem. Härligt när det går framåt! I övrigt så gick passet bra men jag fick inte den där grymma känslan. Visst fick jag kontakt och visst var jag stark, men det där lilla extra saknades. Det kändes inte grymt! Men jag får helt enkelt leva på det nya rekordet från det här passet. Bara det gör det till ett superpass... =) Men det kändes ändå som ett bra pass som "tog" bra. Härligt!

Imorse blev det en morgonpromenad men det kändes rätt tungt att kliva upp. Imorn är det dax igen. Helt klart värt det för att få mer tid ledigt på kvällen.

Motion: Promenad 55 min
Styrketräning Axlar & Mage: 5 x hantelpress 16-17-16-14-14 kg, 5 x sidolyft med hantlar 9-9-9-6-6 kg, 3 x sidolyft med cable, 5 x axelpress i maskin dropset 35-35-35-20-30 kg, 3 x liggande baksida i CC, 3 x liggande baksideflyes i CC, 3 x situps, 3 x benlyft

Kommentarer
Postat av: Christer

Grattis till rekordet :)

2011-01-31 @ 22:18:55
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: victoria

Härligt! =)



Men gör du inte väl många övningar? Nog för att axlarna är en relativt stor muskelgrupp men överträning är inte bra.

2011-01-31 @ 23:33:07
Postat av: Johanna

Christer: Tack

Victoria: Lagomt många övningar tycker jag, men rätt många set. Kör med upplägget 3 tunga och 2 lätta på vissa övningar just nu och det känns grymt men jag ska nog minska ner antalet om ett tag igen. Axlar är så roligt att träna!

2011-02-01 @ 07:11:41
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Schysst när man märker att man ökar o blir starkare! Håller med, svårt att få upp vikterna ibland. men man är ju starkare i den negativa fasen som bekant. Sitter eller står du när du kör axelpressar?

2011-02-01 @ 10:41:22
URL: http://supershero.blogg.se/
Postat av: Anonym

Superhero: Jag sitter ner. Att pressa upp dem är inga problem när jag väl kommer till "startläget" men att få upp dem från knät och upp dit kan vara svårare. =)

2011-02-01 @ 17:07:24
URL: http://nshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0