Väldigt missnöjd över träningen...

Dagens träning kändes inte alls särskilt bra men vid närmare eftertanke var det ett helt okej pass ändå. I första övningen latsdrag fick jag ganska bra kontakt. Rodden däremot kände jag ästan inte alls så jag sänkte vikterna oich vid sista setet lyckades jag känna lite i ryggen, men mest kände jag i händerna vilket aldrig är kul. Det som kändes bäst på passet var latsmaskinen och T-barrodden. Med t-baren körde jag sakta och strikt med ganksa lätt vikt och då kändes det fint i ryggen efter rätt många reps. Jag kände mig väldigt missnöjd under passet och även när jag gick därifrån, men nu efteråt så känner jag mig lite mör i ryggen ändå så det är bra. Halvdan träning är trots allt bättre än ingen.

Imorn är det dax för dietens första morgonpromenad. Ska verkligen bli kämpigt att kliva upp, men det är verkligen på tiden. Blir samma runda som idag.

Motion: Promenad 55 min
Styrketräning Rygg: 5 x latsdrag 43,5-47-47-40-40 kg, 4 x rodd 45-45-40-40 kg, 3 x latsmaskin 45 kg, 3 x T-barrodd 15 kg, 3 x latsdrag V-handtag 42 kg, 3 x ländryggsmaskin, 3 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: emliscious

en kommentar i all välmening- du skriver ganska ofta att du har svårt att få kontakt, så kanske vore det smart att köra några gånger med en PT!? få lite teknikträning!? alltid nyttigt =)

2011-01-25 @ 08:33:05
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Emeliscious: Ja, ryggen är väldigts vår men jag har verkligen fått till det bättre på sistonde... Dock går det inte jämt. Visst vore det grymt med PT men det känns inte som något jag prioriterar just nu. Har fått flera instruktioner på gymet och tydligen gör jag rätt... men PT ska jag nog testa nån gång framöver.

2011-01-25 @ 17:21:41
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emliscious

Inget du prioriterar just nu? ;) men du ska ju tävla ;)

2011-01-26 @ 08:38:32
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Emeliscious: Haha, ja, jag inser mitt misstag. KLantigt skrivet. Jag menar snarare att det är inget jag prioriterar i min budget just nu. Jag känner att jag har tillräckligt bra koll för att klara mig just nu så behovet av PT är inte akut utan jag kan vänta lite tills när jag verkligen känner att jag vill ha en PT. Just nu finns den känslan inte hos mig. Säkert skulle det vara ett större kliv på vägen mot rätt teknik och känsla, men just nu känner jag att jag börjar få bättre kläm på ryggträningen för varje gång så jag nöjer mig med mina egna ministeg... för stunden... =) Ja, jag ska tävla... och en grym rygg bygger man inte av att panikanlita en PT några månader innan tävling utan sånt tar tid. Just nu jobbar jag på i min tävlingssatsning själv. Längre fram kanske jag tar hjälp om jag känner mig vilsen. Just nu ligger lite av charmen i det hela just i att köra själv. Just nu...

2011-01-26 @ 18:51:10
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0